چگونه چین و چروک زیر چشم را پنهان کنیم

به گزارش تور هند ارزان، در حالی که خطوط لبخند می تواند شخصیتی به چهره بدهد، چین و چروک زیر چشم می تواند چهره شما را خسته یا پیر به نظر برساند. با این حال، یک رژیم قوی مراقبت از صورت می تواند چین و چروک های زیر چشم را پنهان نموده و کاهش دهد تا چهره شما جوان به نظر برسد.

چگونه چین و چروک زیر چشم را پنهان کنیم

برای استفاده از لوازم آرایشی و مراقبت از پوست خود یک برنامه روزانه ایجاد کنید و عادات سبک زندگی خود را تغییر دهید تا پوست زیر چشمتان صاف و درخشان گردد. با عادات درست، می توانید توجه را از چین و چروک چشم دور کنید و صورت خود را سالم و بدون چین و چروک نگه دارید!

پوشاندن چین و چروک با آرایش

1. استفاده از پرایمر مناسب

یک پرایمر مبتنی بر سیلیکون انتخاب کنید. پرایمر های فونداسیون سیلیکونی برای پرکردن چین و چروک ها و ایجاد سطح صاف تری در حین اعمال بقیه آرایش خود عالی هستند. با استفاده از دستان خود یا یک برس کوچک، مقدار کمی پرایمر زیر هر چشم بزنید. پرایمر را روی پوست خود بمالید و روی نواحی با چین و چروک های قابل مشاهده تمرکز کنید.

معمولاً یک پرایمر به مقدار یک نخود برای هر دو چشم کافی است. مصرف بیش از حد آن می تواند فونداسیون شما را انباشته کند.

اجازه دهید پرایمر شما چند دقیقه قبل از استفاده از بقیه آرایش خود خشک گردد.

2. استفاده از کانسیلر کرم

برای پوشاندن چین و چروک های خود از کانسیلر کرم بهره ببرید. قلم یا کرم کانسیلر بازتابنده که مستقیماً زیر چشم استفاده می گردد می تواند کیسه ها و چین و چروک های چشم را به خوبی بپوشاند. کانسیلری را خریداری کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد و مقداری به مقدار یک نخود را مستقیماً زیر پلک های خود بمالید. کانسیلر را در اطراف لبه ها مخلوط کنید تا ظاهری صاف و طبیعی به آن ببخشید.

برای جلوگیری از سوزش، از مالیدن کرم زیر چشم خودداری کنید. در عوض، با استفاده از یک اسفنج آرایشی، آن را به آرامی زیر هر چشم بکشید.

3. اعمال فونداسیون روی پوست

فونداسیون خود را به آرامی اعمال کنید. در حالی که استفاده بیشتر از کرم پودر ممکن است به نظر برسد که چین و چروک های شما را پنهان می نماید، اما زیاده روی می تواند آن ها را آشکارتر کند. فونداسیونی با پوشش روشن و متناسب با رنگ پوستتان را به مرکز پیشانی، زیر چشم، نوک بینی و چانه بزنید. آن را با یک اسفنج مرطوب در اطراف صورت خود، به خصوص زیر چشمان خود پخش کنید تا ظاهر کلی آن نرم گردد.

برس های آرایشی باعث می شوند که فونداسیون خیلی ضخیم یا کیکی به نظر برسد.

4. از آرایش پودری خودداری کنید

فونداسیون های پودری و رژگونه ها در خطوط زیر چشم شما ایجاد می گردد و آن ها را برجسته می نماید. از زدن پودر در ناحیه زیر چشم یا هر نقطه ای که دارای چین و چروک زیاد است خودداری کنید. به جای آن از آرایش های مایع یا کرمی بهره ببرید که صاف تر هستند و چین و چروک ها را بهتر پنهان می نمایند.

5. برجسته کردن چشم با آرایش

چشم های خود را با ریمل، خط چشم و سایه چشم برجسته کنید. توجه را از پلک های گشاد به خود چشمان خود معطوف کنید. یک خط چشم و ریمل سیاه تیره روی پلک های بالایی خود بزنید تا بتوانند توجه را از چروک های زیر چشم شما جلب نمایند. با مقداری سایه چشم دودی مات، ظاهر خود را تقویت کنید و چین و چروک هایتان را به حداقل برسانید.

تکنیک شما برای آرایش چشم (مانند نحوه زدن ریمل و خط چشم) می تواند به ترجیحات شخصی شما بستگی داشته باشد. با این حال، هرچه آرایش شما پررنگ تر باشد، بیشتر می تواند حواس تان را از چین و چروک هایتان منحرف کند.

از خط چشم های مایع یا سایه های براق که هر دو می توانند چین ها را برجسته نمایند، خودداری کنید.

6. پاک کردن آرایش چشم

آرایش خود را با دقت پاک کنید تا از بدتر شدن چین و چروک جلوگیری کنید. هنگامی که آرایش چشم خود را پاک می کنید، پوست و مژه های خود را به آرامی با یک دستمال پاک نماینده آرایش به بالا و پایین بمالید. از کشیدن پلک ها یا پاک کردن اجباری آرایش خود برای حفظ حداقل چین و چروک چشم خودداری کنید.

به جای دستمال مرطوب، می توانید از کرم پاک نماینده آرایش به عنوان جایگزین بهره ببرید. یک لایه ضخیم از کرم پاک نماینده را روی پوست خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و به آرامی آن را با یک دستمال شستشوی گرم بمالید.

قبل از استفاده از دستمال مرطوب آرایشی، مواد تشکیل دهنده آن ها را آنالیز کنید. از دستمال های حاوی الکل دوری کنید، زیرا می توانند پوست را خشک و پیر نمایند.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست

1. مرطوب نماینده مناسب

یک بار در روز از مرطوب نماینده حاوی هیالورونیک اسید بهره ببرید. وارد کردن رطوبت به پوست زیر چشم می تواند از خشک شدن آن جلوگیری نموده و خطوط سخت را روشن کند. قبل از آرایش کردن، مرطوب نماینده را زیر هر دو چشم خود بزنید و با حرکات دایره ای به چشمان خود بمالید. مرطوب نماینده های حاوی هیالورونیک اسید ایده آل هستند، زیرا در کشیدن آب به داخل پوست و حجیم نگه داشتن آن مؤثر هستند.

2. محصولات بر پایه رتینول

از کرم های پوستی مبتنی بر رتینول بهره ببرید. کرم های مبتنی بر رتینول فراوری کلاژن را در پوست شما افزایش می دهند که می تواند چین و چروک را به حداقل برساند. پس از مرطوب کردن صورت، روزانه یک کرم رتینول را روی پلک های خود بمالید و طبق دستور از آن بهره ببرید تا نتیجه را به حداکثر برسانید.

برای برطرف چین و چروک های مداوم از کرم رتینول بدون نسخه بهره ببرید.

حداکثر 1 یا 2 کرم دور چشم بهره ببرید. کرم های دور چشم بیش از حد می تواند پوست شما را تحریک کند که در نهایت باعث می گردد پیری بیشتر نمایان گردد.

3. هر روز از ضد آفتاب بهره ببرید

نور خورشید می تواند پوست شما را پیر کند و چین و چروک های شما را در طول زمان عمیق تر کند و کرم های پوستی مبتنی بر رتینول می توانند پوست شما را به اشعه های UV حساس نمایند. حداقل 15 دقیقه قبل از اینکه قصد بیرون رفتن از منزل را داشته باشید، قبل از آرایش، کرم ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید و تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید هستید، آن را هر 2 ساعت یکبار تنو کنید.

یک ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید.

4. لایه برداری پوست

هفته ای 1 تا 2 بار پوست خود را لایه برداری کنید. یک لایه بردار پوست می تواند پوست مرده را از روی صورت شما پاک کند و در عین حال آن را جوان و درخشان نگه دارد. لایه بردار را روی یک دستمال یا اسکرابر بمالید و با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید. صورت خود را با آب گرم بشویید، سپس آن را با یک حوله خشک کنید.

بر اساس نوع پوست خود یک لایه بردار انتخاب کنید. کسانی که پوست خشک دارند ممکن است لایه بردار های ملایم را مفید بدانند، در حالی که پوست های چرب ممکن است به لایه بردار قوی تری احتیاج داشته باشند.

لایه برداری بیش از حد پوست می تواند آن را خشک کند. انجام آن 1-2 بار در هفته کافی است.

5. درمان با نور LED

درمان دیود ساطع نور (LED) را امتحان کنید. هنگامی که پوست شما در معرض نور های LED خاص قرار می گیرد، می تواند باعث فراوری کلاژن و کاهش چین و چروک گردد. یک متخصص پوست ممکن است از یک دستگاه ساطع نماینده LED برای معرفی این نور ها به صورت شما و ترمیم آسیب های پوستی استفاده کند. یک قرار دیدار نور درمانی با LED را با یک متخصص پوست محلی برای برطرف خطوط دور چشمتان برنامه ریزی کنید.

تعداد قرار دیدار های LED که ممکن است احتیاج داشته باشید فرق دارد. بعضی ممکن است احتیاج به یک قرار دیدار داشته باشند در حالی که بعضی دیگر ممکن است به قرار های معمول احتیاج داشته باشند. با این حال حداقل 3-4 طبیعی است.

به حداقل رساندن چین و چروک به طور طبیعی

1. هر شب 8 ساعت بخوابید

شب های بی خوابی می تواند کیسه های چشم را سنگین تر کند و چین و چروک های اطراف چشم ها را بدتر کند. اگر مشکل خواب دارید، قبل از خواب کافئین کمتری بنوشید، از صحبت کردن با تلفن یا لپ تاپ خودداری کنید، یا سایر درمان های بی خوابی را امتحان کنید.

برنامه ریزی کنید که حداقل 30 دقیقه قبل از خواب از نوشیدنی های کافئین دار و صفحه نمایش های الکترونیکی خودداری کنید.

2. هر روز 8 لیوان آب بنوشید

وقتی پوست شما خشک است، پیرتر به نظر می رسد و هر چین و چروکی می تواند برجسته به نظر برسد. در طول روز آب بنوشید تا پوستتان نرم و صاف بماند. مقدار آبی که در روز می نوشید به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، 8 لیوان آب در روز را هدف قرار دهید.

3. امگا 3 و ویتامین E

امگا 3 و ویتامین E را در رژیم غذایی خود بگنجانید. هر دوی این ها می توانند پوست شما را انعطاف پذیر نگه دارند و کیسه های زیر چشم را کاهش دهند. غذا های غنی از این ویتامین ها را برای کاهش چین و چروک دور چشم خود معرفی کنید یا از پزشک خود در خصوص مصرف مکمل امگا 3 یا ویتامین E سوال کنید. مکمل های نو را بدون مشورت با پزشک خود به رژیم غذایی خود اضافه نکنید - در صورت شک، خوردن غذا های غنی از ویتامین ایمن تر است.

غذا های سرشار از ویتامین E عبارتند از: بادام، چغندر سوئیس، سبزی خردل، اسفناج، تخم مرغ، کلم پیچ، فندق، آووکادو، کلم بروکلی، پاپایا و زیتون.

غذا های سرشار از امگا 3 عبارتند از: دانه کتان، گردو، ماهی قزل آلا، گوشت گاو، سویا، توفو، میگو، کلم بروکسل، گل کلم و ساردین.

مقدار ویتامین E و امگا 3 مورد احتیاج شما در روز فرق دارد، اما یک فرد بزرگسال میانه باید 15 میلی گرم ویتامین E و 1.1 گرم امگا 3 مصرف کند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 6 اسفند 1401 بروزرسانی: 6 اسفند 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2299

به "چگونه چین و چروک زیر چشم را پنهان کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه چین و چروک زیر چشم را پنهان کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید