انتها تعطیلی چند روزه مدارس اصفهان

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/اصفهان مدارس اصفهان و چند شهر استان که از هفته گذشته چندین بار به دلیل آلودگی هوا در مقاطع مختلف تحصیلی تعطیل شده بود، فردا و با پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر برطرف آلودگی و بهبود شرایط جوی، در تمام مقاطع دایر است.

انتها تعطیلی چند روزه مدارس اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیش از این در گفت و گو با خبرنگاران، اعلام نموده بود که از روز دوشنبه این هفته با ورود امواج ناپایدار، هوای شهر اصفهان سالم می گردد. این بارش ها قرار است تا روز سه شنبه در استان و شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

همچنین دکتر نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگاران، شایعه تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوانزا را رد کرد و اضافه نمود: این موضوع قطعا شایعه است، چون اگر قرار بود مدارس را به دلیل آنفلوانزا تعطیل کنیم، به صورت رسمی این موضوع را اعلام می کنیم. حتی ممکن است احتیاج به تعطیلی مدارس هم وجود داشته باشد اما تعطیلی روزهای گذشته به دلیل آلودگی هوا بود و ربطی به آنفلوانزا نداشت.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گردهمایی روسا و معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی نواحی و مناطق و مسئولان حوزه ستادی آموزش و پرورش استان که صبح امروز دهم آذرماه 1398 در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره 3 شهر اصفهان برگزار گردید، با تاکید براینکه تعطیلی مدارس، مطابق با قانون هوای پاک و با هدف حفظ سلامت دانش آموزان صورت می گیرد، گفت: افزایش غلظت آلاینده ها در سطح شهر اصفهان و بعضی مناطق استان عامل اصلی تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس بود.

منصور شیشه فروش در مورد دغدغه فرهنگیان و اولیای دانش آموزان مبنی بر ایجاد وقفه در فرآیند تحصیلی با تعطیلی مدارس توضیح داد: می دانیم که تعطیلی مدارس طبعا باعث عقب ماندن دانش آموزان از فرآیند تحصیلی می گردد، ولی این تعطیلی مطابق قانون هوای پاک و تنها در راستای حفظ سلامت دانش آموزان صورت می گیرد تا در ادامه سال تحصیلی با سلامت کامل به تحصیل بپردازند.

براساس اعلام اداره کل حفاطت از محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای شهر اصفهان برحسب شاخص کیفیت هوا(AQI) به طور میانگین از اول آذرماه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در روزهای 4، 5 و 7 آذرماه ناسالم برای عموم بود.

بعضی از شهرهای استان همچون شاهین شهر، مبارکه، کاشان، نجف آباد و سجزی نیز در این مدت شرایط مشابه آلودگی هوا و به دنبال آن تعطیلی مدارس را تجربه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 667

به "انتها تعطیلی چند روزه مدارس اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها تعطیلی چند روزه مدارس اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید