ورود سامانه بارشی جدید به کشور؛ دمای هوا 5 تا 7 درجه کاهش می یابد

به گزارش تور هند ارزان، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت سامانه بارشی جدیدی طی روز چهارشنبه وارد کشور می گردد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور؛ دمای هوا 5 تا 7 درجه کاهش می یابد

صادق ضیاییان در گفت و گو با پانا، اظهار کرد: امروز و فردا (1 و 2 دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. از این رو طی روزهای سه شنبه تا ظهر چهارشنبه (2 و3 دی) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده ها دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه (3 دی) از سمت شمال غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می گردد و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج دامنه های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران و برف خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (4 دی) با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان های ساحلی نیز شروع می گردد، اظهارکرد: گستره فعالیت این سامانه بارشی به تدریج کل نیمه غربی و شمال شرق کشور را در بر می گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش در مناطق جنوبی خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال خلیج فارس با رعد و برق همراه خواهد بود، گفت: شدت بارش طی روز پنجشنبه (4 دی) در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب و غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می گردد.

به گفته وی طی روز آدینه (5 دی) به تدریج بارش در نوار غربی کشور کاهش می یابد و تمرکز بارش در استان های ساحلی خزر در شمال شرق و شرق خواهد بود همچنین در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان رضوی بارش شدت دارد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز شنبه در برخی مناطق شرق و شمال شرق بارش پراکنده رخ می دهد، اظهارکرد: این سامانه بارشی به تدریج از سمت شرق کشور خارج می گردد همچنین طی روزهای آدینه تا یکشنبه (5 تا 7 دی) کاهش دما در نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: امروز (1 دی) نیز خلیج فارس در برخی ساعات مواج پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (2 دی) کمی ابری همراه با غبار محلی و با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (3 دی) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر ابری همراه با وزش باد و به تدریج بارش باران با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1508

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور؛ دمای هوا 5 تا 7 درجه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور؛ دمای هوا 5 تا 7 درجه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید