پارس آباد مغان کجاست؟

به گزارش تور هند ارزان، پارس آباد یکی از شمالی ترین نقاط استان اردبیل است که در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. پارس آباد از مناطق خوش آب و هوای استان محسوب شده و هر ساله پذیرای طبیعت گردان بسیاری است.

پارس آباد مغان کجاست؟

پارس آباد یکی از شهرهای مرزی ایران واقع در استان اردبیل است که در سال 1330 از نظر تقسیمات کشوری تبدیل به شهر شد. آب و هوای این شهر معتدل و گرم است و وجود زمین های مناسب شرایط کشاورزی خوبی را در این منطقه مهیا نموده است. محصولاتی چون انواع میوه ها پنبه، گندم، چغندر قند، ذرت، برنج، حبوبات، دانه های روغنی، کنجد و غیره در این شهر فراوری می شود.

جمعیت این شهر در حدود 95 هزار نفر است و تمامی مردم آن شیعه و به زبان ترکی صحبت می نمایند. همسایگان این شهر کشور آذربایجان، کلیبر، بیله سوار و گرمی هستند.این شهر کوچک دارای دو بیمارستان به نام بیمارستان ارس و بیمارستان امام خمینی است.

جهتهای سفر به پارس آباد

  • تهران - کرج - زنجان - اردبیل - گرمی - پارس آباد (790 کیلومتر- 9 ساعت)
  • رشت - خلخال - اردبیل - گرمی - پارس آباد (460 کیلومتر -8 ساعت)
  • تبریز - اهر - مشگین شهر - پارس آباد (360 کیلومتر - 5 ساعت)

مطالب مرتبط

آبگرم گیوی اردبیل کجاست؟

سفر به جنگل فندقلو؛ سلامی به بهشت اردبیل

فرودگاه پارس آباد

فرودگاه مغان با کد رسمی ایکائو: OITP که ابتدا زیر نظر شرکت کشت و صنعت و دام پروری این شهر ادامه می شد در سال 1352 تأسیس شده است و عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه در فاصله 7 کیلومتری شهر قرار گرفته است و ظرفیت پذیرش 201600 مسافر در سال را دارد و فعلاً فقط به طور محدود به تهران پرواز انجام می دهد.

  • وب سایت: parsabad.airport.ir
  • ایمیل: [email protected]
  • استان اردبیل، پارس آباد، خیابان هاشمی، شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری مغان
  • تلفن: 32732415 - 045

جاذبه های دیدنی پارس آباد مغان

قلعه اولتان

این قلعه نظامی قدیمی که در کنار رود ارس و فاصله 3 کیلومتری شهر واقع شده است بسیار عظیم و باشکوه بوده به طوری که چیزی در حدود 320 هزار متر مربع مساحت دارد اما متأسفانه امروز بخش بسیار ناچیزی از آن باقی مانده است.

برج قارلوجا

این برج بلند که از ارتفاع آن فقط 5 متر باقی مانده است به صورت یک هشت ضلعی با طول 1.75 متر برای هر ضلع شناخته شده است و احتمال می رود که مقبره یکی از عظیمان ایلخانان مغول باشد. برج قارلوجا در روستای قشلاق قارلوجا واقع شده است.

  • پارس آباد - جهت راه خمارلو - اصلاندوز

دشت مغان

اگر می خواهید از طبیعت شهر پارس آباد لذت ببرید باید به دشت مغان بروید. این دشت عظیم که مابین کشور آذربایجان و استان اردبیل در سمت غربی دریای خزر واقع شده است. این دشت زیبا دارای زمین های هموار مجاور رود ارس و بخش های ناهمواری است که ارتفاع آن به 700 متر نیز می رسد و وضعیتی کاملاً مناسب را برای توسعه کشاورزی و دام پروری پدید آورده است.

مطالب مرتبط: سفر به دشت مغان اردبیل؛ سرزمین تاریخ و طبیعت

رودخانه ارس

یکی از زیباترین دیدنی های این شهر رودخانه مرزی و زیبای ارس است. این رودخانه بیش از 1000 کیلومتر طول دارد که از کوه های بینگول داغ ترکیه سرچشمه می گیرد و از مرز کشورهای ترکیه، ارمنستان، ایران و آذربایجان عبور می نماید همچنین جنگل های با گونه های گیاهی ویژه مناطق نیمه خشک در کنار رود ارس وجود دارد که می توانید از دیدن آنها نیز لذت ببرید.

تپه نادری

تپه نادری محل تاج گذاری نادرشاه افشار است در بخش جنوبی شهر اصلاندوز از توابع شهرستان پارس آباد واقع شده و حدود 30 متر ارتفاع دارد و قدمت تاریخی آن به هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد بازمی شود و آثار خشتی و سفالی مختلفی مربوط به دوران متفاوتی از پارتیان تا مسلمانان در آن یافت شده است.

روستای گردشگری اولتان

در حاشیه جنوبی رودخانه ارس و فاصله 15 کیلومتری مرکز شهر یک روستا گردشگری به نام اولتان وجود دارد که دارای محوطه های باستانی و ساحل زیبای رودخانه ارس است.

هتل های پارس آباد

هتل طاووس مغان  

  • آدرس: پار آباد میدان شهید رجایی
  • تلفن : 04537230363

هتل شرفی  

  • آدرس: استان اردبیل، پارس آباد، خیابان شهید نویدیان
  • تلفن : 04537233760

هتل و رستوران ارسباران  

  • آدرس: پارس آباد - خیابان امام خمینی - مابین ترمینال و پمپ بنزین
  • تلفن : 04532794011

گردشگران عزیز چنانچه به شهر پارس آباد در استان اردبیل سفر نموده اید می توانید خاطرات خود را در انتهای همین صفحه با دیگران به اشتراک گذارید.

گروه گردشکری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1482

به "پارس آباد مغان کجاست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارس آباد مغان کجاست؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارس آباد مغان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید