بارش برف و باران در کشور از امروز ، شرایط جوی تهران در 2 روز آینده

به گزارش تور هند ارزان، پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در نقاط مختلف کشور حکایت دارد.

بارش برف و باران در کشور از امروز ، شرایط جوی تهران در 2 روز آینده

به گزارش خبرنگاران، آخرین داده های سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که امروز (30 مهرماه) بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی بعلاوه در شمال استان های کرمانشاه، همدان و قزوین پیش بینی می گردد.

طی این روز در منطقه ها ساحلی گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت بعلاوه وزش باد همراه با کاهش دما در نوار شمالی به ویژه در سواحل شمالی و شمال شرق رخ می دهد و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات در اردبیل بارش باران و برف انتظار می رود.

یکشنبه (اول آبان ماه) در استان های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان های گلستان و سمنان بارش باران پیش بینی می گردد و بارش در شمال غرب و شمال شرق کاهش پیدا می نماید و به صورت پراکنده ادامه می یابد. طی این 2 روز دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی می گردد.

دوشنبه (2 آبان ماه) در شمال غرب، استان های کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز و در شمال استان مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می دهد و به تدریج بعدازظهر در استان های گیلان و غرب مازندران افزایش ابرهمراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد بعلاوه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف مورد انتظار است.

بارش سه شنبه(3 آبان ماه) در شمال غرب کاهش می یابد و همراه با نفوذ جریانات شمالی بر سواحل دریای خزر بارش در استان های ساحلی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شروع می گردد. دریای خزر نیز مواج پیش بینی می گردد.

در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران و در دامنه های زاگرس واقع در استان های همدان، مرکزی و قم رگبار و رعدوبرق پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می دهد. طی این روز در شرق مازندران و گلستان بارش شدت خواهد داشت.

چهارشنبه(4 آبان ماه) بارش در این منطقه ها کاهش می یابد و در کل کشور جوی آرام حاکم می گردد و فقط در استان گیلان و شرق اردبیل بارش پراکنده وخفیف رخ می دهد.

طی امروز (30 مهرماه) و فردا (اول آبان ماه) اهواز بادمای37 درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای 37 و36 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 0 و 2 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.

شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده

آسمان تهران فردا (اول آبان ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 23 و روز دوشنبه (2 آبان ماه) کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش گاهی وزش بادشدید و گرد و خاک با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2241

به "بارش برف و باران در کشور از امروز ، شرایط جوی تهران در 2 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در کشور از امروز ، شرایط جوی تهران در 2 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید