مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید

به گزارش تور هند ارزان، براساس مقاله نکات مهم درباره سفر با دوچرخه باید بدانید که زین چرخ یکی از اصلی ترین تجهیزاتی بوده که در بدنه این وسیله به کار گرفته شده است. قرار دریافت یک زین مناسب بر روی دوچرخه سبب می گردد که راکب به راحتی بیشتری جهت را پشت سر بگذارد و بدون آسیب دیدگی های احتمالی در قسمت های مختلف بدن به هدف خود برسد. البته، بهتر است که پیش از سفر با دوچرخه یک زین اضافه که آن هم مناسب سفر پیشرویتان است، میان وسایلتان جای دهید، چرا که ممکن است طی حوادثی زین دوچرخه آسیب ببیند و در صورت عدم وجود زین جایگزین، شما از ادامه راه باز بمانید.

مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید

-اگر قصد سفر کردن با دوچرخه در طول فصل تابستان را دارید، استحمام کردن به موقع را از خاطر نبرید. بارها دیده شده که این سهل انگاری سبب شده که نشاط رکاب زنان کاهش بیابد و از ادامه سفر منصرف شوند. استحمام کردن البته باید در محیط های بهداشتی و مسقف صورت گیرد و از این رو براساس مقاله بایدها و نبایدهای سفر با دوچرخه توصیه می گردد که از پریدن به درون برکه ها و چشمه خودداری کنید، چرا که این کار به نحوی آسیب رساندن به محیط زیست است و این امر با روح جهانگردی و طبیعت دوستی منافات دارد.

لباس بدلیل پوشش سراسری و پوشانندگی بالایی که دارد و بیشترین تماس را نیز با سطح پوست افراد برقرار می نماید، در هر شرایطی دارای اهمیت بالایی است. حتی اگر شما در سفر نباشید و یک روز تعطیل را در خانه خود به استراحت بگذرانید، باید لباسی بپوشید که ضمن حفظ راحتی شما، از سلامتتان حفاظت کند. این اهمیت اما در زمان سفر پر رنگ تر نیز می گردد، مخصوصا اگر شما به عنوان یک جهانگرد ماجراجو رکاب زنان خود را به مقاصد جهانگردی مدنظرتان برسانید. این اهمیت به قدری ویژه بوده که بعضی شرکت های طراحی لباس، به فکر ساخت و توزیع انواع لباس های مخصوص این امر پرداخته اند؛ لباس هایی که با داشتن شبرنگ های مناسب، حضور فرد را در محیط های تاریک به سایرین اطلاع داده و از بروز تصادف های جاده ای جلوگیری به عمل می آورند؛ لباس هایی که با رنگ زرد و نارنجی در زمان غروب آفتاب نیز به خوبی شاخص هستند و عملا رانندگان سایر وسایل نقلیه را راهنمایی می کنند تا به نحوی رانندگی کرده که راکب دوچرخه با خطری رو به رو نگردد. در کنار این لباس ها که با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم محل سفر نیز طراحی شده اند و برای هر خطه ای شکل خاص خود را دارند، کفش ها نیز از سری وسایل ضروری هر راکب در سفر هستند؛ کفش هایی که برای رکاب زدن در مسافت های طولانی طراحی و ساخته شده و با انعطاف پذیری و استحکام ویژه ای که دارند، راحتی بیشتری را به راکب ارزانی می دارند. این کفش ها که دارای شیارهای خاصی نیز هستند، حدبیشتر نیروی وارد شده از پا را به پدال ها منتقل کرده و سبب بهره وری بهتری در حرکت دوچرخه می شوند. کلاه ایمنی، شلوار ضد آب، عینک دوچرخه سواری، شلوارک، ژاکب بارانی و ضد آب، دستکش دچرخه سواری، جوراب، کلاه لبه دار، شورت پد دار، تی شرت، لباس زیر و سوئیت شرت کلاه دار از جمله دیگر لباس هایی بوده که می توانند جزئیات و اقلام چمدان جهانگردان رکاب زن را براساس مقاله بایدها و نبایدهای سفر با دوچرخه تشکیل دهند. این نوع لباس ها که به آن اشاره کردیم، به نحوی طراحی شده اند که در هر اقلیمی و با هر شرایط آب و هوایی همخوانی داشته و سفر را از این جهت کاملا تضمین می نماید؛ تضمینی که این امکان را به رکاب زن می دهد که بدون ترس از تغییرات شرایط جوی و حتی نیافتن سر پناه به راه خود ادامه داده و تا سکونتگاه بعدی رکاب بزند. شاید تعدد این لباس ها سبب سنگینی کوله های جهانگردان گردد، اما اگر محفظه هایی مناسبی بر روی دوچرخه نصب شده باشد، این افزایش سنگینی نگران کننده نخواهد بود.

منبع مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1936

به "مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نکات مهم درباره سفر با دوچرخه که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید