فروش پشم به چینی ها بزرگترین خیانت به فرش کرمان است

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف کرمان گفت: در شرایطی که طرح های فرش ایرانی توسط چینی ها کپی می گردد اگر پشم ایران نیز به چین فروخته می شد این بزرگترین خیانت در حق مردم کرمان و فرش استان بود.

فروش پشم به چینی ها بزرگترین خیانت به فرش کرمان است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمدرضا وزیری نسب شامگاه شنبه در ستاد توسعه فرش استان، با اشاره به اینکه مکانی در استان کرمان برای برپایی نمایشگاه های فرش وجود ندارد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش ایران که چندی قبل در کرمان برگزار گردید، فرصت خوبی برای نشان دادن احیاء دوباره فرش در کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه زمانی فرش شهرستان راور بهترین فرش کرمان بود، گفت: امروز شاهد این مسئله هستیم که فرش راور رو به افول می رود و فرش زرند که زمانی حرفی برای گفتن نداشت جای آن را می گیرد.

فرش راور با تکرار در بافته ها روبه رو است

رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف کرمان اظهار کرد: در این نمایشگاه کیفیت فرش های استان کرمان بسیار بهتر از سایر استان های شرکت نماینده بود با این حال فرش های راوری همچنان با بافت های تکراری روبه رو هستند.

وزیری نسب اضافه کرد : شاید در راور حتی 50 قالی با یک نقشه بافته گردد که با توجه به هزینه سنگینی که برای فراوری فرش دستباف می گردد، نقص بزرگی برای صنعت فرش است.

وجود تنها دو صادر نماینده فرش در کرمان

وی با بیان اینکه سلیقه یابی و بازاریابی در فرش راور انجام نشده، توضیح داد:چون تعداد صادر نمایندگان یکی یا دو نفر بیشتر نیستند، در نتیجه امکان بازاریابی برای فرش کمتر فراهم شده است.

رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف کرمان با اشاره به اینکه عمده فراوری نمایندگان فرش کرمان نقش واسط برای صادرات دارند، گفت: اغلب صادرنماینده تهرانی فراوری نمایندگان فرش کرمان را واسطه خرید فرش می نمایند و این در حالی است که هر یک از تجار می توانند خود یک صادر نماینده باشد.

پشم کرک راینی در خطر خریداری توسط چینی ها

وزیری نسب توضیح داد: پشم کرمان تنها سرمایه باقی مانده برای فرش کرمان است که چندی پیش تعدادی چینی قصد داشتند، پشم کرمان را نیز خریداری نموده و به کشور خود ببرند.

وی اظهار داشت: این در حالی است فرش کرمان به سبب داشتن پشم و کرک راینی که از بی نظیرترین پشم ها می باشد، در جهان زنده است.

فروش پشم به چینی ها بزرگترین خیانت به فرش کرمان

رئیس اتحادیه فرش فروشان کرمان اضافه کرد: در شرایطی که طرح های فرش ایرانی توسط چینی ها کپی می گردد اگر پشم ایران نیز به چین فروخته می شد این بزرگترین خیانت در حق مردم کرمان و فرش استان بود.

وزیری نسب با تاکید بر وجود تعدادی از نقش های اصیل قدیمی کرمان در اختیار خانواده یک سیاح خارجی، گفت: کوشش هایی برای بازگرداندن این نقش ها به کرمان در حال اجرا است وحتی رایزنی هایی برای خرید این نقش های بسیار اصیل و قدیمی کرمان شده که امیدواریم به ثمر بنشیند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد کمیسیون های تخصصی فرش، اظهار داشت: بسیاری از پیشکسوتان فرش کرمان می خواهند طرح و نقشه هایشان در جایی امن به امانت بگذارند که توصیه می کنیم موزه فرش کرمان هرچه سریع تر راه اندازی گردد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 466

به "فروش پشم به چینی ها بزرگترین خیانت به فرش کرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش پشم به چینی ها بزرگترین خیانت به فرش کرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید