شورای عالی لیبی: محور شر به ریاست محمد بن زاید شکست خورده است

به گزارش تور هند ارزان، رئیس شورای عالی دولت لیبی با اشاره به اینکه خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق این کشور تمامی گزینه های سیاسی ممکن را نابود نموده است، تأکید کرد که حفتر در هیچ یک از توافقات سیاسی آینده جایی نخواهد داشت.

شورای عالی لیبی: محور شر به ریاست محمد بن زاید شکست خورده است

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد المشری رئیس شورای عالی دولت لیبی با انتقاد از عملکرد جامعه دنیای درباره لیبی، از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت خود عمل کند.

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی و عقلیه صالح رئیس مجلس شرق لیبی از سال 2014 از خارج از جمله مصر و امارات عربی متحده پشتیبانی می شوند.

او اضافه کرد که درخواست یاری دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه پس از آن صورت گرفت که حفتر و عقیله صالح از فرانسه و ایتالیا درخواست یاری کردند.

المشری در عین حال گفت: ما از ترکیه درخواست نمی کنیم که به نیابت از ما جنگ کند، ما می توانیم از سرت، طرابلس، مصراته و الزاویه حمایت کنیم ما تنها از ترکیه ایجاد توازن در میدان را می خواهیم.

این مقام لیبیایی مصر را به راهنمایی کودتا در لیبی متهم کرد و گفت که حفتر حتی برای متحدان خود دیگر به سرانجام رسیده و به تاریخ پیوسته است.

او درباره روسیه نیز توضیح داد که روسیه تا به امروز به صورت علنی از جنگ در کنار حفتر سخنی نگفته بلکه تنها بعضی شرکت های روسی در کنار حفتر هستند و مسکو دولت وفاق ملی را به رسمیت شناخته است.

المشری اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد ائتلاف نیستیم بلکه برای هماهنگی با کشورهای همسایه کوشش می نماید و ما روابط مالی با تونس و الجزائر داریم.

این مقام لیبیایی در ادامه گفت که الجزائر ابدا نیروهای مصری در مرز خود را نمی پذیرد. وی با ابراز خوش بینی به سرانجام بحران در لیبی در سال جدید میلادی، سال 2020 را سال رهایی خواند.

المشری همچنین گفت که جامعه دنیای تنها به دنبال نفت و مبارزه با تروریسم است.

وی اضافه کرد: ما اکنون شاهد شکست محور شر به رهبری محمد بن زاید [ولی عهد ابوظبی] علیه بهار عربی هستیم.

المشری با اشاره به اینکه حفتر همه گزینه های سیاسی ممکن را نابود نموده است، گفت که حفتر در هیچ سازش سیاسی جایی ندارد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس در غرب کشور که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 761

به "شورای عالی لیبی: محور شر به ریاست محمد بن زاید شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی لیبی: محور شر به ریاست محمد بن زاید شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید