سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می گردد

به گزارش تور هند ارزان، لئونید فدون، نایب رییس امور توسعه استراتژیک لوک اویل گفت: اوپک سهم خود در بازار نفت را می تواند همین طور افزایش دهد. سیاستهای اقلیمی همچنان روی بازارهای نفت تاثیر می گذارد و انتظار می رود بازار نفت کوچک گردد و در چنین وضعیتی سهم کشورهای اوپک از بازار جهانی نفت از 30 درصد فعلی به حدود 70 تا 80 درصد افزایش خواهد یافت.

سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می گردد

این مقام لوک اویل زمان وقوع چنین اتفاقی را تعیین نکرد و گفت: فعالیتهای لوک اویل تغییری پیدا نخواهد نمود. در کل هیچ محدودیتی روی فعالیتهای شرکتمان تحت هر گونه سناریویی را پیش بینی نمی کنیم. حتی در سناریوی رادیکال آژانس بین المللی انرژی که بر اساس آن عرضه نفت 30 درصد کاهش پیدا خواهد نمود، اوپک سهم بازار خود را افزایش خواهد نمود و حدود 70 تا 80 درصد بازار تحت کنترل اوپک خواهد بود.

کرملین پس از نشست روز یکشنبه وزیران اوپک که طی آن مبنای سطح فراوری پنج کشور از جمله روسیه بازبینی شد و افزایش یافت، ابراز خوش بینی کرد.

در بیانیه مطبوعاتی اوپک پس از این نشست اعلام شد تحت توافق تازه، سطح فراوری نفت روسیه از ماه مه سال 2022 به 11.5 میلیون بشکه در روز تغییر می نماید. با این حال مبنای سطح فراوری مستقیما قابل تعبیر به فراوری نیست.

با این حال الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه خوش بین است که سطح فراوری نفت این کشور تا زمان اجرایی شدن مبنای تازه سطح فراوری به سطح پیش از شیوع کووید 19 بازخواهد گشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نواک انتظار دارد فراوری نفت روسیه در فاصله اوت سال جاری تا ماه مه سال آینده به 154 میلیون بشکه (21 میلیون تن) برسد. نواک امیدوار است تغییر مبنای سطح فراوری جریان سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز روسیه را احیا کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1854

به "سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید