روش های مدیریت استرس

به گزارش تور هند ارزان، استرس را شاید نتوان به آسانی کاهش داد ولی، می توان آن را به طور مؤثر کنترل کرد! در دنیای پویای امروز یادگیری بعضی روش های مدیریت استرس که خودمان می توانیم انجام دهیم تبدیل به مهارتی ضروری شده است.

روش های مدیریت استرس

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

استرس را شاید نتوان به آسانی کاهش داد ولی، می توان آن را به طور مؤثر کنترل کرد! در دنیای پویای امروز یادگیری بعضی روش های مدیریت استرس که خودمان می توانیم انجام دهیم تبدیل به مهارتی ضروری شده است.

استرس تبدیل به قسمت اجتناب ناپذیری از زندگی مدرن ما شده است. مدیریت استرس که عمدتاً شامل مدیریت زمان و روش های تنفس و آرام شدن است، به کاهش تنش یاری می نماید. بعضی تمرینات ساده مانع تأثیر گذاری استرس روی سلامت فکری، جسمی و عاطفی ما می شوند.

تمرینات تمدد اعصاب

این ها تمرینات تنفسی هستند. معمولاً هنگام نفس کشیدن شما تنها از قسمت کوچکی از ریه های خود استفاده می کنید. تنفس آرام و ریتمیک به شما اجازه می دهد اندازه زیادی اکسیژن وارد ریه ها کنید که سپس، وارد خون می گردد. روش های تنفس پایه می توانند به دور کردن اضطراب و انواع مختلف اختلالات مانند فشار خون بالا یا بیماری های قلبی و عروقی یاری نمایند. تنفس رابط میان فکر و بدن است. شما اگر از تنفس ریتمیک مانند آنولوماویلوما بهره ببرید می توانید تفاوت در شرایط فکر خود را طی چند روز احساس کنید. آنچه که مهم تر است این است که این تمرینات وقت شما را تلف نمی نمایند!

یوگا

تمرینات یوگا شامل انواع مختلف حالت ها هستند که بدن شما را برای مدتی در این حالت ها حفظ می نمایند. کنترل تنفس یکی از جوانب مهم این تمرینات است. آن ها به افزایش مقدار متابولیسم و سطح انرژی بدن یاری می نمایند. جالب ترین واقعیت راجع به این تمرینات آن است که آن ها باعث بیدار معنوی و تغییر جامع در کارکرد بدن شما می شوند. بچه ها می توانند به سرعت روش های یوگا را یاد بگیرند و تمرینات یوگا جزء برترین تمرینات برای کنترل استرس برای آن ها هستند.

تمرینات ایروبیک

تمرینات ایروبیک معمولاً زمان طولانی و شدت کمی دارند که اکسیژن لازم برای بدن را فراهم می نمایند. بزرگسالان و بعلاوه بچه ها از انجام این تمرینات لذت می برند که عبارتند از راه رفتن، پیاده روی، شنا کردن، دوچرخه سواری و غیره. آن ها را می توان با تجهیزات یا بدون تجهیزات انجام داد.

تمرینات قلبی و عروقی

دویدن روی تردمیل یا هر گونه ورزش قلبی و عروقی که انتخاب می کنید می تواند به کاهش استرس یاری کند. با انجام تمرینات منظم می توانید سلامت فکری و جسمی خود را بهبود ببخشید. انجام تمرینات گرم کرن و سرد کردن را از قلم نیاندازید.

یوگای خنده

یوگای خنده روش آسانی برای دور کردن استرس است. همه کاری که باید بکنید این است که بخندید! شل شدن عضلات صورت و بدن انرژی زیادی برای شما فراهم خواهد نمود.

مدیتیشن

پزشکان می توانند برای کاهش استرس دارو تجویز نمایند ولی، روشی طبیعی برای کاهش استرس انجام مدیتیشن است. مدیتیشن انواع مختلفی دارد مانند مدیتیشن بودایی، مدیتیشن زن و غیره و می توانید از هر کدام از آن ها که می خواهید بهره ببرید.

یادگیری یوگا و مدیتیشن در دنیای امروز ضروری به نظر می آید. آن ها استرس دور می نمایند و می توانند به شما یاری نمایند به مسائل غلبه کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1919

به "روش های مدیریت استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مدیریت استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید