رامین طباطبایی: مشخص قهرمان برای لیگ بسکتبال قانونی نبود

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون بسکتبال هفته گذشته با لحاظ کردن دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مبنی بر تعطیلی فعالیت های ورزشی در اردیبهشت ماه، تصمیم به اعلامِ انتها لیگ برتر و بستن پرونده این رقابت ها گرفت؛ البته با تاکید بر اینکه رده بندی تیم ها در انتها مرحله گروهی حفظ شده و تیمی هم به عنوان قهرمان معرفی نخواهد شد.

رامین طباطبایی: مشخص قهرمان برای لیگ بسکتبال قانونی نبود

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه گفت: برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی برگزاری پلی آف لیگ برتر، نظر نمایندگان تیم های حاضر در این مرحله را لحاظ کردیم. با لحاظ کردن این نظرات که بر تعطیلی مسابقات تاکید داشت و همچنین تاکیدی که ستاد مبارزه با کرونا به ادامه تعطیلی مسابقات داشت، تصمیم گرفتیم در کل ادامه رقابت ها را لغو کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین تصمیمی که می توانستیم برای بسکتبال و لیگ برتر این رقابت ها بگیریم همین بود، در خصوص دلیل عدم معین قهرمان این فصل از رقابت ها گفت: آئین نامه مسابقات اجازه چنین کاری نمی داد. طبق این آئین نامه تیم قهرمان و نایب قهرمان باید با برگزاری رقابت های پلی آف به بعد معین می شد بنابراین نمی توانستیم خلاف آن عمل نموده و بر اساس رده بندی که تنها با برگزاری دیدارهای رفت و برگشت به دست آمده، تیم قهرمان را معین کنیم. این قانونی نبود.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: در رشته ای مانند هندبال، مسابقات لغو و تیم قهرمان هم معین شد چون نظر تمام تیم ها این بود اما در بسکتبال و طبق نظرسنجی اجرا شده از هشت تیم حاضر در پلی آف، همه متفق القول این نظر را داشتند که حتما برگزاری دیدارهای پلی آف منجر به معین قهرمان گردد نه لحاظ کردن نتایج دیدارهای گروهی.

طباطبایی در خصوص حفظ رده بندی تیم ها تا پایان نیم فصل دوم و تاکیدی که بر آن شده است، گفت: به خاطر شرایط باشگاه ها این تصمیم گرفته شد تا از آن به عنوان سندی برای عمل به تعهدات شان در خصوص قرارداد بازیکنان و مربیانشان استفاده نمایند. به هر حال تیم ها در دو نیم فصل بازی داشتند، نتیجه کارشان هم معین است. این موضوع می تواند برای مسئولان باشگاه ها در عمل به قراردادها یاری حال باشد.

وی همچنین تاکید نمود: در کل اینکه خواستیم به گونه ای عمل کنیم که نه سیخ بسوزد و نه کباب. در تصمیم گیری برای معین تکلیف لیگ برتر و دیدارهای باقی مانده صلاح کلی بسکتبال را در نظر گرفتیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین با تاکید براینکه در صورت برگزاری رقابت های باشگاهی در منطقه غرب آسیا یا قاره برای معین تیم اعزامی به عنوان نماینده ایران اقدام خواهد شد، در خصوص برنامه فدراسیون برای فصل جدید رقابت های باشگاهی گفت: فصل جدید رقابت ها از اوایل نیمه دوم سال شروع می گردد. احتمالا از مردادماه هم ثبت نام تیم ها و انجام کارهای اداری برای آنها را شروع می کنیم. البته همه اینها منوط به این است که با مشکل حاد و خاصی مثل کرونا روبرو نشویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1061

به "رامین طباطبایی: مشخص قهرمان برای لیگ بسکتبال قانونی نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامین طباطبایی: مشخص قهرمان برای لیگ بسکتبال قانونی نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید