رئیس جمهور بهره برداری از سد نهب را همزمان با 5 طرح دیگر کشوری ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرگزاری خبرنگاران قزوین ، این سد که امروز با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد در فاصله 45 کیلومتری تاکستان و در جهت شهر آبگرم، واقع شده است و بیش از 36 هزار هکتار از اراضی پایین دست را پوشش خواهد داد.

رئیس جمهور بهره برداری از سد نهب را همزمان با 5 طرح دیگر کشوری ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران قزوین ، این سد که امروز با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد در فاصله 45 کیلومتری تاکستان و در راستا شهر آبگرم، واقع شده است و بیش از 36 هزار هکتار از اراضی پایین دست را پوشش خواهد داد.

سد نهب با هدف کنترل سیلاب رودخانه خررود، و سیلابهای فصلی، و تامین سالانه حدود 120میلیون متر مکعب آب، که از این مقدار 80 میلیون متر مکعب برای اراضی کشاورزی پایین دست و 30 میلیون متر مکعب جهت تغذیه مصنوعی آبخوان و تامین نیازهای زیست محیطی، میباشد.

این سد با ارتفاع 46 متر ، و طول تاج دو هزار و156 متر و با حجم مخزن 120 میلیون متر مکعب آب بزرگترین سد مخزنی استان قزوین است و ساخت آن تا کنون 280 میلیارد تومان هزینه داشته است.

کنترل سیلاب هایی که هر ساله منجر به خسارت می گردد و همچنین تنظیم آب کشاورزی، بهبود اراضی کشاورزی پایین دستی، بهبود شرایط مالی و آب و هوایی منطقه از مهم ترین دستاورد های آب گیری این سد است.

با افتتاح این پروژه آب به صورت مدرن و مکانیزه به دست کشاورزان خواهد رسید، که در شرایط بهبود کشاورزی و رعایت الگوی کشت معادل 90 میلیون متر مکعب باعث صرفه جویی در مصرف خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1646

به "رئیس جمهور بهره برداری از سد نهب را همزمان با 5 طرح دیگر کشوری ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور بهره برداری از سد نهب را همزمان با 5 طرح دیگر کشوری ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید