معرفی شهرک متالوژی گلستان در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش

به گزارش تور هند ارزان، حسینقلی قوانلو در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه در حوزه صنعت و معدن پس از به نتیجه رسیدن برجام است، عصر سه شنبه 6 بهمن با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش شروع به کارکرد.

معرفی شهرک متالوژی گلستان در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش

وی ادامه داد: معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری، سرمایه پذیری، ارائه دستاوردهای سازندگان و فراوریکنندگان معدن، سیمان و متالورژی و صنایع وابسته، انتقال دانش و فنّاوری نوین، راهنمایی سرمایه های داخلی و خارجی به بخش های معدنی و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت ها ازجمله اهداف این نمایشگاه است.

وی اضافه نمود: بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی در قالب هلدینگ از کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا، کانادا، استرالیا، روسیه، انگلیس، افغانستان، آلمان، دانمارک، اسلوونی و آفریقای جنوبی در این رویداد مالی حضور دارند.

قوانلو گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی فرآوری مواد معدنی، عملیات تمیزکاری سطوح قطعات ریخته گری و صنعت منیزیم از برنامه های جنبی این نمایشگاه است که گلستان نیز در این کارگاه ها مشارکت داشت.

به گفته وی، مدیریت در اقتصاد معدن، آسیب شناسی، فرصت های سرمایه گذاری خارجی و داخلی در بخش معدن و صنایع معدنی با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه از نشست ها و کارگاه های تخصصی این نمایشگاه است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان با یادآوری اینکه نمایشگاه های تخصصی صنایع و معادن مخاطبان خاص خود را دارد، توضیح داد: برگزاری هم زمان این نمایشگاه با سفر رئیس جمهور به ایتالیا باعث شد بعضی از فعالان حوزه مالی در این نمایشگاه حضور نداشته باشند اما استقبال خوبی از غرفه ها شد.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون شهرک متالوژی گلستان که نخستین تجربه استان گلستان در این حوزه است به سرمایه گذاران کشورهای ترکیه، روسیه و آلمان معرفی شده است و امیدواریم زمینه ساز سرمایه گذاری در گلستان باشد.

کارخانه فولاد گلستان در مرحله دریافت مجوز زیست محیطی

وی یادآور شد: شهرک متالوژی گلستان در دل منطقه آزاد اینچه برون پیش بینی شده بود که با رأی منفی مجلس و به تأخیر افتادن عملیات اجرایی آن، منطقه ویژه مالی همچنان به قوت خود باقی است و ذر حال حاضر کارخانه فولاد استان در مرحله دریافت جواز تأسیس و مجوز زیست محیطی است.

قوانلو بابیان اینکه مطالعات زیست محیطی کارخانه فولاد توسط مشاور در حال اتمام است، اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک کلنگ کارخانه فولاد گلستان به زمین زده گردد.

به گفته رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان کارخانه آلومینیم، مس، سرب و روی استان در شهرک متالوژی در مرحله جذب سرمایه گذار است و امیدواریم نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن، سیمان، متالوژی و صنایع وابسته در کیش زمینه حضور بیشتر سرمایه گذاران در گلستان را فراهم کند.

لازم به ذکر است؛ این رویداد مالی تا عصر آدینه نهم بهمن ماه با تأکید بر سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه های مرتبط و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی، سازمان نظام مهندسی ایران، سازمان زمین شناسی، انجمن فراوریکنندگان فولاد ایران، انجمن صادرکنندگان و فراوریکنندگان سنگ آهن، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، انجمن فراوریکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راه سازی و دیگر انجمن ها و تشکل های صنفی مرتبط ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 531

به "معرفی شهرک متالوژی گلستان در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهرک متالوژی گلستان در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید