خبرنگاران شهردار منطقه 5: دسترسی غیر همسطح به ایستگاه BRT جناح فراهم می گردد

به گزارش تور هند ارزان، تهران- خبرنگاران- شهردار منطقه 5 تهران گفت: با هدف عبور ایمن عابران پیاده، دسترسی به ایستگاه BRT جناح به وسیله اتصال زیرگذر به رفیوژ میانی جناح فراهم می گردد.

خبرنگاران شهردار منطقه 5: دسترسی غیر همسطح به ایستگاه BRT جناح فراهم می گردد

محمود کلهری روز یکشنبه در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: ایستگاه BRT خیابان جناح، در رفیوژ میانی بزرگراه، ضلع شمال میدان آزادی قرار گرفته و با توجه به شرایط خاصی که دارد با وجود اقدام هایی که در خصوص نصب چراغ عابر پیاده و خط کشی اجرا شده سالانه در این نقطه حوادث خطرناک مختلفی رخ می داد.

وی بیان نمود: با توجه به وجود برج آزادی در میدان آزادی و نبود امکان احداث پل عابرپیاده به دلیل آسیب رسیدن به نمای بصری میدان و همچنین وجود زیرگذر عابر پیاده، مهمترین، راه حل ارائه شده از سوی مشاور، اتصال زیرگذر عابرپیاده موجود در این بزرگراه به رفیوژ میانی بزرگراه به منظور دسترسی به ایستگاه جناح است.

شهردار منطقه 5 گفت: با ایجاد این دسترسی که به وسیله پله برقی فراهم می گردد، ایمنی تردد عابران پیاده برای دسترسی به ایستگاه از طرفین بزرگراه تأمین و تصادفات وسایل نقلیه و عابران پیاده در این بخش بزرگراه حذف می گردد و تأخیر عبور وسایل نقلیه در جهت شمال به جنوب و جنوب به شمال بزرگراه جناح کاهش پیدا می نماید.

به گفته وی، این طرح در مرحله پایانی قرار گرفته است و در روزهای آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

منطقه 5 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال و شمال غرب کلان شهر تهران واقع شده است.

این منطقه از شمال به رشته کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه 2 شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه 22 شهر تهران، ورزشگاه آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

شروع طرح ضربتی مبارزه با جانوران مضر شهری در جنوب شهر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 نیز از طرح ضربتی مبارزه با جانوران مضر شهری با شناسایی و طعمه گذاری نقاط تجمع موش ها در معابر این منطقه اطلاع داد.

به گزارش روز یکشنبه شهرداری منطقه 19، مجید صبوری در این باره گفت: این طرح به صورت مدون و فازبندی شده از هفته جاری در معابر اصلی منطقه شروع شده است و تا 23 آبان نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این فعالیت در فاز اول از روز شنبه 10 آبان به مدت یک هفته با طعمه گذاری نقاط شناسایی شده در خیابان های بهمنیار، میعاد شمالی و میثاق شمالی و همچنین ضلع غربی و شرقی بزرگراه تندگویان انجام می گردد.

صبوری ادامه داد: در فاز بعدی عملیات که تا 23 آبان ادامه دارد، خیابان های مهران، صمدی، ماهان (از سر شکوفه تا شهید چراغی و تا شقایق) و مطهری جنوبی طعمه گذاری می شوند.

به گفته وی در این طرح تمامی اماکن مخروبه و متروکه، فضاهای سبز، جداول شکسته، زیر پل های عمومی و زیرمخزنی های زباله که به عنوان کلونی و محل زندگی موش ها به شمار می رود، از این جانوران موذی پاکسازی خواهد شد.

این مسئول، حفظ محیط زیست از آلودگی ها و سلامت شهروندان را از مهمترین اهداف اجرایی این طرح بیان نمود و خواهان مشارکت شهروندان در جلوگیری از ازدیاد این حیوانات ناقل بیماری با رعایت نکات بهداشتی و حفظ بهداشت محیط شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1374

به "خبرنگاران شهردار منطقه 5: دسترسی غیر همسطح به ایستگاه BRT جناح فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار منطقه 5: دسترسی غیر همسطح به ایستگاه BRT جناح فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید