جنگ هوش مصنوعی با کرونا در فرانسه

به گزارش تور هند ارزان، محققان فرانسوی یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی نموده اند که به تماس گیرندگان در شناسایی علائم احتمالی به کرونا یاری نموده و آنها را به حضور در مراکر پزشکی و مراجعه به پزشک متخصص راهنمایی می نماید.

جنگ هوش مصنوعی با کرونا در فرانسه

خدمات دستیار صوتی AlloCovid توسط محققان مؤسسه تحقیقاتی اینسرم، دانشگاه پاریس و شرکت راه آهن فرانسوی SNCF طراحی و ساخته شده است تا شهروندان فرانسوی تنها با یک تلفن، علائم خود را بیان نموده و در صورت احتمال ابتلا به کووید19 به مراکز پزشکی مراجعه نمایند. به محض برقراری تماس تلفنی با مرکز خدمات AlloCovid، صدای یک زن پشت خط به گوش می رسد که می گوید: سلام من دستیار مجازی شما دراین مرکز خدماتی هستم.

وی پس از خوشامدگویی از فرد تماس گیرنده سؤال می نماید آیا شما آماده پاسخگویی به سؤالات پرسشنامه هستید؟. از تماس گیرنده خواسته می گردد تا کدپستی خود را اعلام کند و پس از ارزیابی دقیق بسته به علائم و شرایط ذکر شده به حضور نزد پزشک متخصص و مراکز درمانی راهنمایی می گردد.

این سیستم با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند 1000 تماس را به طور همزمان پاسخ داده و راهنمایی کند. تمامی اطلاعات و داده های فرد تماس گیرنده همزمان به طور ناشناس به مقامات پزشکی ارسال شده و تنها برای هفت روز ذخیره می گردد.

توسعه دهندگان این طرح مبتنی بر هوش مصنوعی امیدوارند افراد مسن در کشور به سهولت در خانه های خود با این مرکز خدمات تماس گرفته و در صورت داشتن علائم ابتلا به کرونا خیلی سریع به مراکز درمانی مراجعه نمایند. مقامات فرانسوی امیدوارند با یاری این دستیار صوتی افراد مبتلا به کرونا را هرچه سریع تر شناسایی نموده و شیوع گسترده این بیماری مرگبار در سراسر کشور را مهار نمایند. پروفسور خاویر جوون، رهبر این پروژه، به روزنامه لوموند فرانسه گفت: این اولین باری است که از هوش مصنوعی در این کشور برای خدمت رسانی به بهداشت عمومی استفاده می گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1100

به "جنگ هوش مصنوعی با کرونا در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ هوش مصنوعی با کرونا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید