تونل بوربن ایتالیا؛ نمایشگاهی از اتومبیل های تاریخی و زیرزمینی

به گزارش تور هند ارزان، وقتش است که کمی در سایه ها و تاریکی ایتالیا را ببینیم. پس، چند متری از سطح زمین پایین تر خواهیم رفت تا با جاذبه زیرزمینی جدیدی روبرو شویم. در شهر ناپل و درست در مجاورت قصر سلطنتی ناپل تونلی قرار گرفته که سالها به فراموشی سپرده شده بود؛ تونل بوربن. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه باشید تا بدانید تونل بوربن کجاست و از تاریخچه ساخت تونل بوربینکو ناپل آگاهی یابید.

تونل بوربن ایتالیا؛ نمایشگاهی از اتومبیل های تاریخی و زیرزمینی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

راه زیرزمینی برای فرار از قصر

اوایل دهه 1840 برای اغلب پادشاهان اروپا سالهای سختی بود. شورش و انقلاب در بسیاری از شهرهای ایتالیا توسعه یافته بود. این آشفتگی خواب خوش را از چشمان شاه فردیناند ربود و به فکر ایجاد راه فراری از قصر افتاد. وی دستور ساخت تونلی را داد که قصر سلطنتی را به نقطه ای نزدیک پادگان های پیاتزا ویتوریو می رساند. راهروها با عرض و طول 12 متر در دو راستا و برای جهت های مختلف طراحی شدند. این تونل که از 530 متر پیاده رو، چندین غار عظیم و راهروهای مختلف ساخته شده، در اصل اولین تونل آن راستا نبود. براساس مقاله تونل بوربن کجاست باید بدانید که قدمت راهروهای زیرزمینی به قرن 17 بازمی شود و از آنها برای دسترسی به قنات ها استفاده میشد.

آغاز فراموشی

در سال 1859 و چند سال پس از دستور ساخت تونل، شاه فردیناند درگذشت و این قرارداد ناتمام ماند. بعد از مدت کوتاهی، ایتالیا مورد حمله متحدین نهاده شد و این آغاز فراموش شدن تونل نیمه کاره بوربن بود. از آن موقع تا اوایل سال 1930 استفاده ای از تونل نشد تا اینکه در سالهای 1939 تا 1945 این موزه و مخازن آب پیشین به اسم پناهگاه برای شهروندان بکار رفتند و ورودی های مختلفی ساخته شدند تا امنیت مردم برقرار شود.

از پارکینگی برای اتومبیل ها تا موزه ای زیبا

بعد از جنگ و تا سال 1970 تونل بورن به اسم پارکینگ پلیس برای ماشین های اوراقی استفاده شد که این امر این مکان را مملو از اتومبیل و موتورسیکلت ها کرد. در سال 2007، زمین شناسانی که در تونل بوربن کار می کردند، راهرویی را کشف نمودند که با دیواری از گودال دیگری جدا میشد. این گودال بصورت پناهگاه هوایی درآمده بود. در این قسمت زمین شناسان راستا باریک دیگری را به پناهگاه پیدا کردند که در قرن 17 برای دسترسی به مخازن آب استفاده میشد. به علاوه، تعداد بسیاری وسیله نقلیه و موتورسیکلت زیر 8 متر نخاله پیدا شدند. امروزه، این مکان به موزه ای زیرزمینی برای بازدید علاقمندان تبدیل شده و تورهای گردشگری چند ساعته در آن برگزار می شوند.

در ادامه بخوانیدسفر به ایتالیا | بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیامنبع: همگردی
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1860

به "تونل بوربن ایتالیا؛ نمایشگاهی از اتومبیل های تاریخی و زیرزمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونل بوربن ایتالیا؛ نمایشگاهی از اتومبیل های تاریخی و زیرزمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید