چگونه در 24 ساعت از باکو دیدن کنیم؟

به گزارش تور هند ارزان، کشور آذربایجان در سال 2011 با برنده شدن در مسابقات یورو ویژن، بیش از پیش در اروپا به شهرت رسید. با افزایش مشوق ها به منظور تقویت صنعت گردشگری و تسهیل فرایند دریافت ویزا به باکو، حالا سفر به این سرزمین حوزه کوه های قفقاز آسان تر از همیشه شده است. اما اگر باکو، پایتخت آذربایجان، در میانه سفر شما باشد و تنها 24 ساعت زمان برای دیدار از آن داشته باشید، قطعاً فرصت کافی برای تجربه شگفتی های این شهر را نخواهید یافت. هیچ کس توانایی این را ندارد که بتواند به سراغ تمامی جاذبه های باکو تنها در 24 ساعت برود. برای مثال، گردشگران تنها نیازمند یک روز مجزا برای دیدار از شهر، قبل از شروع سفرهای روزانه به نواحی اطراف نظیر پارک ملی قبوستان (Gobustan)، معبد آتشگاه و بازدید از کوه سوزان یانار داغ هستند.

چگونه در 24 ساعت از باکو دیدن کنیم؟

باکو شهر عجیبی است. منطقه موسوم به شهر قدیمی، یک هسته قرون وسطایی و سنگربندی شده را تشکیل داده است. بیشتر مردم برای قرن ها و تا پیش از کشف اولین میدان های نفتی در نیمه دوم قرن نوزدهم، در حصار دیوارهای این شهر زندگی می کردند. ثروت ناشی از نفت، شخصیت های برجسته و معماران اروپایی را به باکو کشاند و طلای سیاه شکوه و عظمت امروزی شهر قدیمی را رقم زد. باکوی مدرن نیز میزبان آسمان خراش هایی چون برج های آتش و مرکز فرهنگی حیدر علی اف است.

از باکو دیدن کنید و قدم در مسیری ماجراجویانه برای آشنایی با نفوذ اسلام در خلال دو دوره اکتشاف نفتی، تقریباً 200 سال حاکمیت روس ها بر آذربایجان و تجربه تحول باکوی امروزی بگذارید. به علاوه، از قلم نیاندازید که برای تماشای آسمان باکو، سوار بر قطارهای کابلی شده و به ارتفاعات این شهر بروید، در امتداد تفرجگاه دریایی در حاشیه دریای کاسپین قدم بزنید و به تماشای برج های آتش در شب بپردازید.

صبح

بیشتر جاذبه های مهم گردشگری باکو در نزدیکی شهر قدیمی واقع شده اند. هسته تاریخی این منطقه قرن پانزدهمی شامل برج دوشیزه، کاخ شیروان شاه، حمام های سنتی و تنها موزه کتاب های مینیاتوری جهان می شود. کوچه های شهر قدیمی پیچ درپیچ هستند و به خیابان های سنگ فرش با شیب ملایم ختم می شوند. خود را در هزارتوی ساختمان های تاریخی گم کنید، در اطراف دیوارهای قدیمی شهر قدم بزنید و به سراغ فرش های سنتی و دست بافت باکو بروید. حدود 2 تا 3 ساعت زمان برای دیدار از جاذبه های شهر قدیمی اختصاص دهید. در این منطقه کافه های متعددی برای صرف یک فنجان قهوه وجود دارد.

بعدازظهر

از سمت شمال شرقی از منطقه شهر قدیمی خارج شوید؛ حالا شما خود را در مقابل موزه ادبیات آذربایجان، موسوم به موزه نظامی، خواهید یافت. مجسمه نظامی گنجوی، شاعر فارسی زبان قرن ششم هجری، در بیرون این موزه قرار گرفته است. نمای بیرونی این موزه دارای 6 مجسمه از شعرای مشهور است و همین امر این موزه را به یکی از جاذبه های محبوب باکو تبدیل می کند. راهی میدان سرچشمه شده و به کاوش در خیابان عابر پیاده نظامی، منطقه خرید باکو، بپردازید.

اگر به دنبال تجربه معماری قرن نوزدهمی در سفر به باکو هستید، سبک ها و نماهای مختلف از ساختمان های قدیمی در امتداد خیابان نظامی را بررسی کنید. در این خیابان چندین کافه و رستوران نیز به چشم می خورد. برای صرف نهار، راهی یکی از آن ها شوید.

پس از صرف نهار، راه خود به طرف جنوب و بلوار باکو برای رسیدن به دریا را در پیش بگیرید. این تفرجگاه ساحلی به طول 3.5 کیلومتر، در امتداد دریا گسترش یافته است. در این بلوار قدم بزنید، از مناظر اطراف لذت ببرید و سوار بر چشم باکو، چرخ وفلک مشهور پایتخت آذربایجان، شوید. شما می توانید در امتداد ساحل، برخی از بهترین کافه ها با منظره ای رو به دریا را پیدا کنید.

عصر

سوار بر قطار کابلی باکو شده و راهی خیابان شهدا همراه با یک شعله آتش دائمی، به یاد قربانیان آن، شوید. این خیابان در لبه یک صخره سنگی قرار گرفته است. از این بالا از مناظر اطراف برج های آتش و گسترش بخش تاریخی باکو و امتداد آن تا آسمان خراش های مدرن لذت ببرید. به علاوه، به تماشای خلیج باکو و دریای بی خاتمه تا افق بنشینید.

وقتی که در حال قدم زدن در خیابان شهدا هستید، به قربانیان ژانویه سیاه در سال 1990 ادای احترام کنید. در این سال، بیش از 100 آذری در خلال حمله سربازان شوروی سابق به تظاهرکنندگان، جان خود را از دست دادند.

از این خیابان، راهی برج های آتش و شهر قدیمی باکو شوید. برخی از بهترین کافه های باکو در این منطقه قرار دارند. در این منطقه یک نوشیدنی صرف کرده یا اینکه با دریافت یک تاکسی، دوباره به بلوار باکو برای قایق سواری در دریا بازگردید. قایق سواری در ساحل باکو حدوداً یک ساعت طول می کشد و چند دلار بیشتر برای شما هزینه نخواهد داشت. می توان با قایق در اطراف خلیج گشت زد و آسمان درخشان باکو را از داخل آب تماشا کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1434

به "چگونه در 24 ساعت از باکو دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در 24 ساعت از باکو دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید