توافق اعضای آسه آن و اتحادیه اروپا درباره همکاری های راهبردی

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یورونیوز، وزیر خارجه آلمان امروز سه شنبه بیان کرد که اتحادیه اروپا و آسه آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) توافق کردند که روابط خود را به سطح یک همکاری راهبردی ارتقاء دهند.

توافق اعضای آسه آن و اتحادیه اروپا درباره همکاری های راهبردی

با ما سفر کنید و با تور تفریحی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

هایکو ماس که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، در این باره گفت: اتحادیه اروپا و آسه آن به عنوان شرکای مالی نزدیک، از راهکار هایی که تجارت امن و آزاد وعادلانه را تسهیل می نمایند، قاطعانه حمایت خواهند کرد.

وی پس از نشست مجازی میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا و وزرای خارجه کشورهای عضو آسه آن در سخنان خود تاکید نمود که اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا نماینده بیش از یک میلیارد نفر شهروند و 25 درصد اقتصاد جهانی هستند و بر این اساس، روابط فیمابین را به سطح یک همکاری راهبردی ارتقاء دادند.

لازم به ذکر است، برونئی، ویتنام، لائوس، کامبوج، تایلند، میانمار، مالزی، سنگاپور، اندونزی و فیلیپین کشورهای عضو آسه آن را تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام خبرگزاری یورونیوز، 15 روز پیش، 10 کشور عضو آسه آن به کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند در پروژه مشارکت مالی جامع منطقه ای پیوستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1436

به "توافق اعضای آسه آن و اتحادیه اروپا درباره همکاری های راهبردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اعضای آسه آن و اتحادیه اروپا درباره همکاری های راهبردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید