تعطیلی دو هفته ای کشور لازم است

به گزارش تور هند ارزان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین اطلاعیه خود اظهار داشت: 257 شهر کشور در شرایط قرمز قرار گرفته اند و تعطیلی دو هفته ای کل کشور لازم است در غیر این صورت احتمال افزایش آمار فوتی های روزانه به بالای 600 نفر وجود دارد.

تعطیلی دو هفته ای کشور لازم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه توضیح داد: 257 شهرستان شامل همه مراکز استانها و کلانشهرها از امروز (18 فروردین) در شرایط قرمز قرار گرفتند. همچنین اکنون 129 شهرستان نارنجی، 51 شهرستان زرد و 11 شهرستان آبی هستند.

در این اطلاعیه آمده است: سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است و لازم است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکتها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودروهای شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن همه رستورانها و غذاخوری هتل ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند. در غیر این صورت، باید منتظر فوت حداقل 20 هزار نفر از هم میهنان و آمار روزانه فوت نیز ممکن است به بالای 600 نفر در روز برسد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تا به امروز یک میلیون و 963 هزار و 394 به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد 63 هزار و 506 جان باخته اند آمار جانباختگان کرونا بعد از نوروز دوباره سه رقمی شده و دیروز تعداد 174 فوتی ثبت شد و رکورد مبتلایان روزانه کرونا نیز با شناسایی ابتلای قطعی 17 هزار و 430 بیمار جدید شکسته شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1661

به "تعطیلی دو هفته ای کشور لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی دو هفته ای کشور لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید