بودجه ویژه المپیک توکیو 30 میلیارد، بودجه پارالمپیک صفر!

به گزارش تور هند ارزان، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با بیان این که هیچ بودجه ای برای بازیهای پارالمپیک توکیو در بودجه سال 99 دیده نشده است، گفت: طبق نامه ای که امروز به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردیم امیدوارم موضوع بودجه بازیهای پارالمپیک توکیو زودتر نهایی گردد.

بودجه ویژه المپیک توکیو 30 میلیارد، بودجه پارالمپیک صفر!

از وبلاگ نوای سوم دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

هادی رضایی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه 99 به جز بودجه سالیانه، هیچ مبلغ ویژه ای را برای بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو پیش بینی نکرده و ما واقعا در شوک اعزام کاروان به بازیهای پارالمپیک توکیو هستیم. این در حالی است که برای کمیته ملی المپیک به جز بودجه سالیانه، چیزی حدود 30 میلیارد برای بازیهای المپیک توکیو در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در حال حاضر هم تعداد سهمیه های کسب شده توسط ورزشکاران پارالمپیکی بیشتر از ورزشکاران المپیکی است و هم تعداد مدالها چند برابر المپیک است، حال نمی دانم با چه دیدگاهی چنین تصمیمی گرفته شده است. امیدوارم در این زمینه اشتباهی اجرا شده باشد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: طی نامه ای که امروز به وزارت ورزش و جوانان و دو نفر از نمایندگان مجلس که ناظر به بازیهای پارالمپیک هستند خواهان رسیدگی به این موضوع شدیم تا هر چه سریعتر موضوع بودجه بازیهای پارالمپیک توکیو مورد آنالیز قرار بگیرد و حل و فصل گردد.

رضایی اضافه کرد: در امسال بودجه اختصاص یافته به کمیته ملی پارالمپیک 29 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که از این مبلغ تا به امروز 48 درصد بودجه واریز شده است. برای سال آینده نیز به جز بودجه سالیانه که 34 میلیارد تومان است، بودجه ویژه ای برای بازیهای پارالمپیک توکیو در نظر گرفته نشده است.

وی در خاتمه اظهار کرد: اگر بودجه ای برای بازیهای پارالمپیک توکیو پیش بینی نگردد واقعا در اعزام کاروان با مشکل روبرو خواهیم شد و مجبوریم تعداد ورزشکاران اعزامی خود را کاهش دهیم و اردوهای آماده سازی خود را تا حد مقدور کمتر کنیم. امیدوارم وزیر ورزش و جوانان زودتر به این مساله رسیدگی کند تا مسئله ای برای اعزام کاروان نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 694

به "بودجه ویژه المپیک توکیو 30 میلیارد، بودجه پارالمپیک صفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه ویژه المپیک توکیو 30 میلیارد، بودجه پارالمپیک صفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید