شروع آزمایش داروهای ضد ایدز برای درمان کورونا در ژاپن ، نگرانی از رکود مالی و لغو المپیک

به گزارش تور هند ارزان، مقامات ژاپنی می گویند قصد دارند از داروهای ضد ویروس ایدز (اچ آی وی) برای درمان افراد مبتلا به ویروس جدید مرگبار کورونا استفاده نمایند.

شروع آزمایش داروهای ضد ایدز برای درمان کورونا در ژاپن ، نگرانی از رکود مالی و لغو المپیک

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه بروشور دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز یوشیهید سوگا، دبیر ارشد کابینه ژاپن روز سه شنبه 18 فوریه (29 بهمن) با اشاره به تهدید فزاینده ای که شیوع ویروس کورونا برای اقتصاد و بهداشت عمومی این کشور ایجاد نموده است، از قصد دولت برای فراهم کردن مقدمات لازم برای آغاز هر چه سریع تر کارآزمایی های بالینی داروهای ضد اچ آی وی برای درمان ویروس کورونا اطلاع داد، اما گفت نمی تواند بگوید تأیید استفاده از این داروها چقدر طول خواهد کشید.

داروهای ضد اچ آی وی به عنوان درمان بالقوه برای عفونت با ویروس کورونا که تابه حال حدود 1900 نفر را در سرزمین اصلی چین کشته است، مطرح شده اند. در حال حاضر هیچ دارویی که کارایی آن بر ضد این عفونت ثابت شده باشد، وجود ندارد.

مردم در چین میانه وحشت از شیوع ویروس کورونا به انواع شیوه های غیرمتعارف برای درمان روی آورده اند، ازجمله بعضی برای دستیابی به داروهای ضد ویروس ایدز به بیماران مبتلا به اچ آی وی روی آورده اند یا به دنبال ورود غیرقانونی این داروها هستند.

پزشکان در تایلند می گویند با ترکیب داروهای ضد ویروس آنفلوانزا و ضد اچ آی وی تا حدودی در درمان موارد شدید عفونت ویروس کورونا پیروز بوده اند.

  • آیا داروی ایدز در درمان کرونا موثر است؟

  • افزایش شمار بیماران در ژاپن و خطر رکود مالی و تعطیلی المپیک

وزارت بهداشت ژاپن روز سه شنبه بیان کرد نتایج آزمایش هایی 88 نفر دیگر از مسافران کشتی گردشی دایاموند پرینسس که در بندر یوکوهامای ژاپن قرنطینه شده است، مثبت شده است و به این ترتیب شمار کل مسافران دچار عفونت به 542 نفر رسید.

  • ژاپن 3700 گردشگر را قرنطینه کرد

همچنین رسانه های محلی ژاپن گزارش می دهند که سه مورد دیگر عفونت با ویروس کورونا در استان واکایاما ازجمله پسر یک دکتر که قبلاً آزمایش او مثبت شده بود، شناسایی شده است.

با گزارش این موارد جدید، مجموع شمار موارد عفونت با ویروس کورونا در ژاپن به 610 مورد شامل یک مورد مرگ می رسد.

درحالی که کوچک شدن اقتصاد ژاپن ترس از رکود را در این کشور برانگیخته است، شیوع ویروس کورونا توکیو واداشته است که تعداد افراد در گردهمایی عمومی را کاهش دهد و بعضی از شرکت ها از کارکنانشان خواسته اند تا از خانه کار نمایند.

تقاضا برای ماسک های پزشکی هم در ژاپن اوج گرفته و پلیس در حال آنالیز گزارش دزدی 6000 ماسک در بیمارستان صلیب سرخ شهر در شهر کوبه در مرکز ژاپن است.

از طرف دیگر مقامات ژاپنی وعده داده اند هر کاری از دستشان برمی آید انجام دهند تا از اختلال در بازی های المپیک 2020 که قرار است در ماه ژوئیه در توکیو آغاز گردد، جلوگیری نمایند، اما نگران های درباره شیوع ویروس باعث شده است تیم تیراندازی با تیروکمان المپیک مغولستان تمرین هایش در ژاپن را لغو کند.

  • لغو بازی های المپیک در برنامه ژاپن نیست

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 834

به "شروع آزمایش داروهای ضد ایدز برای درمان کورونا در ژاپن ، نگرانی از رکود مالی و لغو المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آزمایش داروهای ضد ایدز برای درمان کورونا در ژاپن ، نگرانی از رکود مالی و لغو المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید