برترین میوه برای سوزش معده

به گزارش تور هند ارزان، آیا شما هم با علائم ناراحت نماینده سوزش سر دل دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا با مواد غذایی مناسب و برترین میوه برای سوزش معده آشنایی دارید؟ بعضی از میوه ها پتانسیل لازم برای عود علائم آزارنده این بیماری را دارند؛ اما مصرف بعضی دیگر به بهبود و کنترل علائم یاری می نمایند. به همین دلیل توصیه می گردد آن ها را بخورید.

برترین میوه برای سوزش معده

افرادی که مبتلا به بیماری GERD یا رفلاکس اسید معده هستند باید در مصرف بعضی از خوراکی ها به خصوص میوه ها احتیاط نمایند؛ زیرا تعدادی از آن ها، اسید بالایی دارند. بنابراین انتخاب میوه ها برای این دسته از افراد اهمیت بالایی دارد.

ما قصد داریم برترین میوه ها برای سوزش معده را به شما معرفی کنیم. برای کنترل علائم بیماری سوزش معده و پیشگیری از عود آن ما را در این مجله از درمانکده همراهی کنید.

میوه های مناسب برای کنترل سوزش معده

سوزش معده یا رفلاکس اسید معده به معنای خداحافظی با خوراکی های مختلف نیست؛ بلکه این معنی را می دهد که باید در انتخاب آن ها دقت کنید. میوه ها معمولا چربی ناچیزی دارند و از سوی دیگر سرشار از فیبر هستند. این ویژگی آن ها می تواند از شما در برابر رفلاکس اسید محافظت کند.

اگر سوزش سر دل دارید بهتر است میوه هایی را برگزینید که اسیدی نیستند. بعضی از این میوه ها عبارت اند از:

1. موز

موز یکی از میوه های خوش مزه است که مواد مغذی فراوان همانند فیبر، پتاسیم، ویتامین B6، ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان ها دارد. این میوه خاصیت قلیایی دارد، به همین خاطر به تعادل اسید معده و کنترل بیماری GERD یاری شایانی می نماید.

2. خربزه

خربزه سرشار از ویتامین های مختلف است و به خاطر داشتن حجم آب فراوان و فیبر بالای، کالری بسیار کمی دارد. این میوه درست مانند موز، ماهیت قلیایی دارد به همین علت برای معده بسیار مناسب است.

این میوه با طعم شیرینی که دارد، می تواند اندازه اسید معده کنترل کند تا از تحریک ناشی از رفلاکس اسید معده جلوگیری گردد. شما می توانید انواع مختلفی از خربزه را براساس طبع و سلیقه خودتان انتخاب کنید.

3. سیب

سیب برای بیماری سوزش معده بی خطر است؛ زیرا ترکیباتی از مواد معدنی قلیایی همانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم دارد. این مواد علائم رفلاکس اسید معده را تسکین می دهند.

4. انجیر

انجیر اسید بسیار کم و شیرینی طبیعی خوبی دارد. از طرف دیگر فیبر بالای انجیر برای ارتقا سلامت دستگاه گوارش بسیار مناسب است. با در نظرگرفتن این خاصیت می توانید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. البته در استفاده از این خوراکی زباده روی نکنید؛ زیرا کالری و قند بالایی دارد.

5. نارگیل

نارگیل خواص فوق تصوری برای سلامتی دارد. این میوه جزو کم اسیدی ترین میوه ها است به همین خاطر می توانید با خیال راحت آن را بخورید. از طرف دیگر، اعتقاد بر این است که این میوه گرمسیری به علت داشتن اندازه فراوانی آب، عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد.

علاوه بر این به طور بالقوه از بیماری قلبی جلوگیری می نماید و خطر سکته را کاهش می دهد.

6. شلیل و هلو

شلیل و هلو غنی از ویتامین های ضروری هستند و آنتی اکسیدان بالایی دارند. این دو به کسانی که درگیر رفلاکس هستند، پیشنهاد می گردد.

7. توت ها

توت ها از جمله خوراکی های رنگارنگ، خوش مزه و مغذی هستند که اسید کمی دارند. شاه توت ، تمشک و توت فرنگی از جمله توت های مناسب برای رفلاکس معده هستند.

8. پاپایا

پاپایا میوه ای استوایی است که اسید ناچیزی دارد. این میوه استوایی سرشار از ویتامین های C و A و بعلاوه فیبر و ترکیبات گیاهی سالم است. این میوه استوایی آنزیم هایی دارد که به هضم بهتر غذا یاری می نماید.

9. گلابی

گلابی حاوی مواد مغذی متنوعی است و اندازه پایینی اسید دارد. علاوه بر این مملو از آب و فیبر است. پس با خوردن این میوه تابستانی هم سوزش سر دل خود را بهبود می بخشید و هم به کاهش وزن تان یاری می کنید.

10. خرما

خرما غیرممکن است که سبب سوزش سر دل گردد؛ زیرا این میوه اسید و چربی نسبتا پایینی است. این بدان معناست که خرما برای افراد مبتلا به بیماری GERD بی خطر است.

چربی کم خرما به هضم سریع تر آن یاری می نماید. از سوی دیگر خرما حاوی فیبر بالایی است؛ این فیبر به بهبود عملکرد مری، کاهش غلظت نیتریت های معده و کاهش اثر اسید معده یاری می نماید.

قبل از هر چیزی بگوییم که مصرف بیش از حد هر نوع غذا یا نوشیدنی (صرف نظر از این که چقدر سالم است) احتمال بروز سوزش سر دل را افزایش می دهد. پس در مصرف خرما حد اعتدال نگه دارید.

بدترین میوه ها برای سوزش معده

تعدادی از میوه ها برای افراد مبتلا به اسید معده مضر هستند و نباید آن ها را مصرف کنید. گوجه فرنگی، آناناس، نارنگ، لیمو، لیموترش، پرتقال و گریپ فروت از نمونه همین میوه ها هستند. در واقع این میوه ها سبب افزایش اسید معده و تشدید علائم می شوند.

چه زمانی در خصوص رفلاکس اسید به پزشک مراجعه کنیم

اگر احتیاج به برنامه غذایی مناسب دارید یا برترین غذاها برای رفلاکس اسید علائم تاثیری نداشته اند. پیشنهاد می کنیم با فوق تخصص گوارش مشورت کنید تا داروی سوزش معده شما را آنالیز کند.

خلاصه

سوزش دردناک در قفسه سینه، طعم تلخ در گلو، نفخ گازی در معده علائم رفلاکس اسید معده هستند. کسانی که این نشانه ها را دارند باید برنامه غذایی مناسبی داشته باشند. بعضی از میوه ها همانند موز، نارگیل و سیب به کنترل علائم و پیشگیری از عود یاری می نماید.

برای مدیریت بهتر این بیماری به شما توصیه می کنیم به صورت آنلاین با متخصصان درمانکده مشورت کنید. در این وب سایت شما با جمعی از متخصصان همانند فوق تخصص غدد در ارتباط هستید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2389

به "برترین میوه برای سوزش معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین میوه برای سوزش معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید