بازگشت قطعی ال 90 با چهره ای نو ، عکس
به گزارش تور هند ارزان، اخیراً مدیرعامل پارس خودرو زمان عرضه آل 90 ایرانی با نام کادیلا را به طور رسمی اعلام نموده است.
امیرمسعود عابدین- بر اساس اعلام مدیرعامل پارس خودرو، خودروی کادیلا (P90) یا همان آل 90 ایرانی تا پایان سال جاری روانه بازار می گردد. عبداله سلطانی ثانی با اعلام این مطلب، از برنامه این شرکت برای فراوری نسخه برقی خودرو P90 نیز اطلاع داد و اضافه کرد: فراوری نسخه برقی خودرو کادیلا (P90) از برنامه های شرکت پارس خودرو در راستای توسعه سبد محصولات برقی است.
کادیلا در 28 فروردین 1402 برای نخستین بار معرفی گردید. کادیلا در اصل همان خودروی محبوب تندر 90 است که سایپا تصمیم گرفت آن را ایرانیزه نموده و با نام کادیلا وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P90 نام داشت اما پایان نام نهایی کادیلا برای آن انتخاب شد.
طراحی نمای جلویی کادیلا یا همان P90 محافظه کارانه و مدرن به نظر می رسد و از آن طراحی کسل کننده و حوصله سر بر آل 90 خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که به صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.
طراحی نمای کناری به جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می اندازد. در مجموع طراحی بیرونی کادیلا، مدرن و محافظه کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.
طراحی داخلی خودرو شبیه به همان آل 90 و ساندرو بوده و به جز اضافه شدن بعضی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار تازه، تغییر دیگری نداشته است.
پیشرانه ME16 که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC5 بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو 2008 و سیتروئن C3)، تارا، رانا پلاس و 207 به کار گرفته شده است.
به این ترتیب یک پیشرانه 3 نام پیدا می نماید: EC5 (پژو سیتروئن)، TU5+ (ایران خودرو) و ME16 (سایپا). خروجی این پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر، 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتون متر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس 5 سرعته دستی با نام 5F18PE در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک کادیلا با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.
58322
منبع: خبرآنلاین