بازداشت سرکرده القاعده در یمن و هلاکت معاون وی

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل اعلام نمود که خالد باطرفی سرکرده القاعده در یمن طی ماه های گذشته بازداشت شده است.

بازداشت سرکرده القاعده در یمن و هلاکت معاون وی

بر اساس این گزارش، مسئولان سازمان ملل افزودند که باطرفی در جریان یک عملیات طی ماه اکتبر در شهر الغیضه واقع در استان المهره بازداشت شده است.

این سازمان گفت که سعد عاطف العولقی معاون سرنموده القاعده نیز در جریان همان عملیات ماه اکتبر در استان المهره، به هلاکت رسیده است.

باطرفی ملقب به ابو مقداد الکندی از زمان اجرای عملیات مذکور تا به امروز در بازداشت به سر می برد. سازمان ملل جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است.

این نهاد بین المللی در حالی عملیات بازداشت سرنموده القاعده را تأیید می نماید که نیروهای یمنی وابسته به عربستان و امارات و هم چنین عناصر سعودی و نظامیان آمریکایی مستقر در استان المهره، آن را پنهان نموده بودند.

خالد باطرفی در اوایل سال 2020 بعد از به هلاکت رسیدن قاسم الریمی سرنموده پیشین القاعده در یمن طی یک عملیات هوایی، به سرکردگی این گروه تروریستی انتخاب شد. وی در ریاض پایتخت عربستان سعودی متولد شده و پیش از وقوع حادثه یازدهم سپتامبر، در پایگاه القاعده در افغانستان آموزش دیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1586

به "بازداشت سرکرده القاعده در یمن و هلاکت معاون وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت سرکرده القاعده در یمن و هلاکت معاون وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید