چگونه بر ترس خود از پرواز غلبه کنید؟

به گزارش تور هند ارزان، 5 راه برای غلبه بر ترس از پرواز

برنامه ریزی سفر وقت گیر و جمع کردن وسایل برای سفر خسته کننده است. فرودگاه ها هم شلوغ و کلافه کننده هستند. ولی شاید هیچ چیز بدتر از احساسی نباشد که خیلی از مردم در حین پرواز دارند. میلیون ها نفر ترس از پرواز دارند و میلیون ها نفر دیگر هم پرواز را سخت و پراسترس می دانند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و دنبال راهی برای غلبه بر این ترس می گشت، خبرنگاران راهکارها و استراتژی هایی را به شما معرفی خواهد نمود. البته این را به خاطر داشته باشید که یک شبه نمی توان بر ترس از پرواز غلبه کرد و این فرایند شاید مدتی طول بکشد.

چگونه بر ترس خود از پرواز غلبه کنید؟

مرحله اول: اطلاعات بیشتری در خصوص هواپیماها و امنیت آن ها کسب کنید

بیشتر افرادی که از هواپیما می ترسند، تا به حال بارها شنیده اند که حضور در هواپیما و پرواز کاملاً ایمن است. این افراد شاید حتی گشتی هم در آمار پروازها و سوانح هوایی بزنند. این حجم از اطلاعات برای غلبه بر ترس از پرواز کافی نیست. پس بهتر از اطلاعت خود را در این زمینه و در زمینه امنیت پروازها افزایش دهید تا با خیال راحت تری پرواز کنید.

مرحله دوم: علت لرزه های هواپیما را بدانید

لرزه های هواپیما و چاله های هوایی کاملاً عادی هستند و نیازی نیست از آن ها بترسید. حتی پرندگان هم دچار این لرزه ها می شوند و برای مقابله با آن آماده هستند. Kevin Kelly، یکی از کاپیتان های ارشد در یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی آمریکا بیان دارد که این لرزه ها بسیار طبیعی هستند و لرزه هایی که مسافران حس می نمایند خیلی کمتر از میزانی است که هواپیما ها می توانند تحمل نمایند و برای آن ساخته شده اند.

مرحله سوم: در خصوص ویژگی های امنیتی داخل هواپیما یاد بگیرید

دانستن اینکه هواپیماها برای مقاومت در لحظات ضروری با چه دقتی طراحی شده اند میتواند به شما قوت قلب و آرامش بیشتری بدهد. خلبان و یاری خلبان ها آموزش های ویژه ای برای مقابله با این شرایط دیده اند و کاملاً آماده مدیریت کردن بحران هستند. آن ها هر 6 ماه دوره های جدیدی می بینند و همواره هم باید در آن ها حضور داشته باشند. حتی خلبان هایی با 40 سال سابقه پرواز هم همچنان باید در دوره ها شرکت نموده و توانایی های خود را به روز نمایند.

مرحله چهارم: بین ترس و خطر تمایز قائل شوید

تمایز قائل شدن بین ترس و اضطراب معمولاً سخت است، چراکه بدن در هر دو حالت واکنش های یکسانی انجام می دهد. ولی احساس خود نسبت به پرواز را اضطراب بدانید. مدام به خودتان بگویید که اضطراب باعث می گردد که افکار ترسناک بیشتر به فکر شما وارد شوند و بیشتر فکر کنید که ممکن است اتفاق ناگواری بیوفتد. به خودتان یادآور شوید که مضطرب بودن به این معنا نیست که خطری شما را تهدید می نماید. حتی اگر هم اضطراب شدیدی داشته باشید، باز هم ایمن خواهید بود.

مرحله پنجم: حواس خودتان را پرت کنید

در حین پرواز فیلم دیدن کنید. حتی اگر فیلم جالبی نیست، و یا اینکه قدیم آن را دیده بودید. شما بعلاوه می توانید کتاب بخوابید و یا اینکه جدول حل کنید. به هرحال، کاری کنید که فکر و فکر شما را مشغول می نماید و اجازه ورود افکار ترسناک را به فکر شما نمی دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2133

به "چگونه بر ترس خود از پرواز غلبه کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بر ترس خود از پرواز غلبه کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید