اهمیت حضور هنرمندان مسجدی در جشنواره تئاتر بچه های مسجد

به گزارش تور هند ارزان، مرتضی نجفی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: من فکر می‌کنم برگزاری هر جشنواره‌ای که مربوط به نمایش و تئاتر باشد منجر به ایجاد زیرساخت‌های برای این هنر خواهد شد چراکه مسئولین به این فکر می‌افتند که شهر پتانسیل برگزاری چنین جشنواره‌هایی را دارد یا خیر.

اهمیت حضور هنرمندان مسجدی در جشنواره تئاتر بچه های مسجد

این هنرمند ضمن اشاره به محدودیت امکانات در قزوین ادامه داد: ما در قزوین امکانات سخت‌افزاری خیلی محدودی برای اجرا و تمرین تئاتر داریم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی منجر می‌شود که این محدودیت‌ها به چشم بیاید و مسئولین به این امر توجه کنند.

نجفی در ادامه افزود: در مورد جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد این امر صدق نمی‌کند چراکه قزوین یک شهر مذهبی با مساجدی تاریخی و کهن است که برگزاری چنین جشنواره‌ای را تسهیل کرده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت رشد هنرمندان در مساجد عنوان کرد: هنرمندانی که در این جشنواره حضور دارند باید افرادی باشند که از بدنه مساجد بیرون آمده و در این مکان مقدس رشد کرده‌اند در این صورت است که ما می‌توانیم بگوییم این جشنواره موفق بوده است.

این هنرمند هدف این جشنواره را پرداختن به هنرمندانی دانست که با امکانات اندک و محدود مساجد در حوزه نمایش فعالیت می‌کنند.

نجفی افزود: این جشنواره برای هنرمندان مسجدی نوعی دلگرمی است و باعث می‌شود به فکر افزایش ارتقا سطح کارهای خود بیفتند.

این هنرمند در پایان با اشاره به اینکه باید بدانیم چه نوع نمایشی برای چه مخاطبی و در کدام مسجد اجرا شود، ابراز کرد: آموزش، برای ارتقا سطح هنرمندان مسجدی امری ضروری است برای این کار می‌توان کارشناسانی را برای ارزیابی و آموزش هنرمندان در محل مسجد در نظر گرفت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 12

به "اهمیت حضور هنرمندان مسجدی در جشنواره تئاتر بچه های مسجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت حضور هنرمندان مسجدی در جشنواره تئاتر بچه های مسجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید