اشتغالزایی و رونق اقتصاد محلی با توسعه گردشگری روستایی

به گزارش تور هند ارزان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت توسعه گردشگری روستایی را عاملی برای رونق اقتصاد محلی دانست.

اشتغالزایی و رونق اقتصاد محلی با توسعه گردشگری روستایی

برای سفر با هزینه سفر به پوکت در سال 1400 همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش از ، بهمن مردانی در جریان بازدید راهنمایان فعالان جهانگردی از روستاهای دشتک و سیوند، در زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصاد محلی، اعلام کرد: در چند سال اخیر در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد مبتنی بر افراد توانمند بومی، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که سرمایه گذاری های اخیر در حوزه جهانگردی شهرستان مرودشت به خصوص در روستاهای هدف جهانگردی، فصل جدیدی از جهانگردی در روستاها را به وجود آورده است.

او در بازدید از یک اقامتگاه بوم گردی که در حال اتمام و آماده بهره برداری است، تشریح کرد: در سیوند آثار تاریخی و طبیعی فراوانی قرار گرفته که وجود این ارزش ها برای جهانگردان با جذابیت هایی همراه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان مرودشت ادامه داد: در چند سال اخیر پروژه هایی در راستای ایجاد ظرفیت های اقامتی و خدماتی رفاهی برای این روستا شروع شده که روزهای آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، نماینده محترم و مقامات استانی، اقامتگاه بوم گردی افتتاح و به بهره برداری خواهد شد.

مردانی با ابراز امیدواری از رونق مجدد صنعت جهانگردی اضافه نمود: با توجه به بیماری فراگیر اخیر که متأسفانه این موضوع باعث آسیب های جدی به صنعت جهانگردی شده است با همکاری و هماهنگی های وزارت جهانگردی با وزارت بهداشت، قطعاً شاهد تغییر رویه و رویکرد و همچنین هماهنگی های بیشتری در زمینه جذب جهانگرد خواهیم بود.

او از برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره های روستایی در این شهرستان اطلاع داد و گفت: برگزاری جشنواره های محلی در راستای توسعه جهانگردی روستایی به رونق فعالیت های اقامتگاه های بوم گردی و همچنین جهانگردی منطقه یاری شایانی می نماید و برای افراد بومی به خصوص بانوان، زمینه ساز ایجاد اشتغال و ارائه محصولات روستایی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1325

به "اشتغالزایی و رونق اقتصاد محلی با توسعه گردشگری روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغالزایی و رونق اقتصاد محلی با توسعه گردشگری روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید