خبرنگاران ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک تهران به دیگر شهرها جریمه دارد

به گزارش تور هند ارزان، تهران- خبرنگاران- رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا با هدف مهار کامل کرونا در کشور تدوین شده و امید داریم با همکاری و همدلی مردم و جدیت مسئولان بتوانیم این بیماری مهلک را در کشور مهار کنیم.

خبرنگاران ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک تهران به دیگر شهرها جریمه دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با تصریح اینکه شیوع و گستردگی ویروس کرونا به شرایط قرمز، نارنجی و زرد و در نهایت سفید تعیین شده است، گفت: اگر یک شهری به ازای هر 100 هزار نفر در روز 4 بیمار کرونایی داشته باشد؛ شرایط زرد، در صورت رسیدن 6 نفر، نارنجی و 10 نفر قرمز خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای دو هفته ای این طرح به مفهوم این نیست که در طی این دو هفته نتیجه گیری ملموس داشته باشیم، گفت: با اعمال کلیه روش ها نظیر اقدامات متعدد آموزشی، بهداشتی، درمانی و محدودیتی و قرنطینه می توان امیدوار به نتیجه گیری اثربخش در فرایند مدیریت کرونا داشت.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه پایه طرح جدید محدودیت های ویژه کرونایی، شهرمحور است و استان محور نیست، توضیح داد: دوشنبه هر هفته وضع شهرها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام می گردد و با این اعلام، به صورت اتوماتیک و بدون ابلاغ قبلی، متناسب با وضع آن شهر، محدودیت ها، اعمال می گردد.

160 شهر در شرایط قرمز قرار دارند

ذوالفقاری درخصوص شرایط بیماری در شهرهای کشور هم گفت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 160 شهر در شرایط قرمز، 208 شهر در شرایط نارنجی و 80 شهر در شرایط زرد هستند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ترددها هم ابراز داشت: در خصوص ترددها براساس این طرح، ورود افراد غیر بومی به شهرهای در شرایط نارنجی و قرمز ممنوع است و افراد ساکن این شهرها هم اجازه ورود به دیگر شهرها را ندارند. دقت داشته باشیم که اجازه ورود به شهرها را ندارد و مسئله خروج نیست. مردم کار کشاورزی، دامداری و صنعتی در بیرون از شهرهایشان دارند و می توانند فعالیت هایشان را بی دغدغه انجام دهند.

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اگر افراد غیر بومی وارد شهرهای با وضع نارنجی شوند در صورت مشاهده در هر 24 ساعت 500 هزار تومان جریمه می شوند و اگر وارد شهرهای با وضع قرمز شوند در هر 24 ساعت یک میلیون تومان جریمه می شوند.

مشاغل اضطراری مانند آتش نشانی دورکاری ندارند

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه افرادی که در داخل شهر تهران هستند به هیچ شهری در سطح کشور نمی توانند بفرایند، مطرح نمود: از صبح شنبه این اعمال به شدت اجرایی می گردد.

وی درخصوص طبقه بندی مشاغل به خصوص ادارات دولتی یادآور شد: شرایط نارنجی، مشاغل اضطراری مانند آتش نشانی دورکاری ندارند و حضور فقط یک سوم کارکنان شامل حال آنها نمی گردد، اما بقیه دستگاه ها که امکان دورکاری دارند حضور کارکنان تا یک سوم در شرایط زرد امکانپذیر است و در وضع نارنجی، تا یک دوم و در شرایط قرمز تا دو سوم عدم حضور را می توانند داشته باشند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه برای اعمال این محدودیت ها، ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده است، مطرح نمود: اگر چنانچه مدیران دستگاه ها و مسئولان مربوط، این محدودیت ها را رعایت ننمایند مجازات می شوند.

تخلفات را به وزارت بهداشت یا وزارت کشور گزارش کنید

معاون وزیر کشور با اشاره به بعضی رفتارهای تبعیض آمیز در خصوص کارکنان رسمی و غیر رسمی گفت: مقررات و محدودیت ها در خصوص بعضی نیروهای شرکتی و خدمات اعمال نمی گردد و آنها از این نظر گله مندند و مسئولان باید به این مسئله دقت و مراقبت نمایند اگر گزارشی مبنی بر نقض مقررات و محدودیت ها داده گردد، آن مسئولان خاطی، مجازات می شوند.

ذوالفقاری اضافه نمود: هدف اصلی این طرح ملی، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه محدودیت ها و سخت گیری های اعمال شده در هر پنج حوزه باید با جدیت انجام گردد، گفت: محدودیت های ویژه کرونایی باید بدون تبعیض در ادارات مراکز و بازرگانی، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی اجتماعی انجام گردد. افراد می توانند تخلفات را به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا به کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور گزارش نمایند.

ارائه بسته های حمایتی به اصناف

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به پرسشی درخصوص فعالیت بعضی کسبه ها و بسته بودن آنها در عین باز بودن فعالیت بانک ها توضیح داد: بدهی و چک کسبه ها و بازارها راه چارهش در بسته کردن بانک ها نیست. خیلی از خدمات ضروری در کشور فعالیت دارند. فعالیت بخش گروه یک که بیشترین فعالیت را دارند؛ باز هستند.

ذوالفقاری اضافه نمود: بسته های حمایتی با هماهنگی وزارت صمت و اتاق اصناف، برای کسبه ها و بازاریانی که در این دوره متضرر می شوند؛ تهیه شده و به ستاد ملی کرونا ارسال شده است.

وی با بیان اینکه همه دفاتر کار شرکت هایی که برای مشاغل گروه یک ویژه کرونایی فعالیت دارند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند باز باشند، گفت: فعالیت ها و کارخانه های تولیدی مهم که معیشت و زندگی مردم سروکار دارند؛ ادامه فعالیت عادی خواهند داشت.

شرایط کادر درمان بسیار حساس است

به گفته معاون وزیر کشور، برای کارکنان سازمان ها و دستگاه هایی مانند صداوسیما، مخابرات، نیروی انتظامی و بیمارستان ها که در هر شرایطی ضرورت دارد در محل کار خود حضور داشته باشند نسبت به دیگر کارکنان باید تفاوت و امتیازی قائل گردد.

ذوالفقاری با بیان اینکه با اجرای درست محدودیت ها، می توان امیدوار به کنترل شرایط شد، ابراز داشت: امروز شرایط بیماری در شرایط اضطرار واقع شده است، شرایط کادر درمان بسیار حساس است. برای همین محدودیت های ویژه کرونایی در صورت ادامه وضع قرمز، زرد و نارنجی شهرها تا زمانی که به وضع عادی برگردند ادامه می یابد.

وی درخصوص حمل و نقل عمومی و ریلی و هوایی بیان نمود: فعالیت این بخش ها با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است و کارشان تداوم خواهد داشت.

هر سه دقیقه یک ایرانی به علت کرونا جان خود را از دست می دهد

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: افراد در صورت مثبت بودن تست با استفاده از سامانه ماسک مورد کنترل قرار خواهند گرفت و در صورت عدم رعایت به خصوص انجام سفر 200 هزار تومان جریمه یا به فیش تلفن همراه یا خودروی اش خواهند شد.

به گفته ذوالفقاری، بی تفاوتی نسبت به گسترش کرونا سم مهلک است و باید احساس مسئولیت واقعی در کشور هم از سوی مردم و مدیران به وجود آید.

وی با تاکید بر جدی بودن خطر شیوع کرونا یادآور شد: هر سه دقیقه یک ایرانی به علت کرونا جان خود را از دست می دهد.

راهی جز فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی نیست

معاون وزیر کشور اضافه نمود: باید همه پای کار بیاییم و در غیر این صورت همه گیری این ویروس، گسترش و وضع بیماری بدتر، شرایط را سخت تر و ضرر و زیان کسب و کارها هم بیشتر می گردد.

ذوالفقاری با بیان اینکه هر شهری که تمایل دارند زودتر محدودیت ها برداشته گردد، لازمه اش آن است که مسئولیت و گروه های شغلی و آحاد مردم شهر به صورت جدی پای کار بیایند، مطرح نمود: مسئولان هم مردم را توجیه، قانع کردن و اعمال نمایند و مردم هم واقعا پروتکل ها را رعایت نمایند. راه چاره واقعی مهار کرونا، همراهی مردم با سیاست ها و استراتژی کرونایی دولت است و مردم باید این موضوع را در نظر داشته باشند که کشور با خطر جدی روبرو است و راهی جز فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی نیست.

وی با این هشدار که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مساوی با افزایش تلفات و هزینه های سنگین مادی و معنوی است، گفت: نتیجه این بی توجهی ها این شده است که فوتی های روزانه ناشی از بیماری کرونا از 30 نفر در اردیبهشت به 480 نفر امروز برسد.

قرنطینه های خانگی موجب سرایت بیماری به دیگر اعضای خانواده می گردد

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نحوه قرنطینه بیماران کرونایی گفت: وزارت بهداشت معتقد است بسیاری از قرنطینه های خانگی موجب سرایت بیماری به دیگر اعضای خانواده می گردد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه از نظر وزارت بهداشت بهترین قرنطینه، قرنطینه های خارج از منزل و به صورت اتاق مجزاست، توضیح داد: هتل ها، مهمانسراها و آسایشگاه های نیروهای مسلح و محل های اقامتی وزارت ورزش از جمله طرح و روش قرنطینه برای بیماران است که ارائه شده است.

ذوالفقاری اضافه نمود: امروز همه ما با مسئولیت سنگینی روبرو هستیم. اگر بنده تستم مثبت بود اگر رعایت نکنم هم تخطی از قانون کردم و هم باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشم. برای همین کاری کنیم که کمتر احتیاج به استفاده از ابزار قانون باشد و خودمان به همدیگر حس مسئولیت داشته باشیم و با همیاری به مهار کامل این بیماری در کشور یاری کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1420

به "خبرنگاران ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک تهران به دیگر شهرها جریمه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک تهران به دیگر شهرها جریمه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید