ادامه اختلال در پمپ بنزین ها ، بنزین 1500 تومانی چه زمانی عرضه می گردد؟

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران، دو روز پیش سامانه هوشمند سوخت از دسترس خارج شد. از ساعاتی بعد از بروز این مشکل، وزارت نفت بیان کرد فقط امکان تهیه بنزین سهمیه ای فراهم نیست اما امکان سوخت گیری با بنزین آزاد 3000 هزار تومانی وجود دارد.

ادامه اختلال در پمپ بنزین ها ، بنزین 1500 تومانی چه زمانی عرضه می گردد؟

بعد از آن، اعلام شد که صندلی های سوخت یکی یکی از حالت آنلاین خارج شده و به صورت آفلاین فعالیت می نمایند تا بتوانند سوخت رسانی را انجام دهند. حالا وزیر نفت گفته از 3700 صندلی سوخت، 3000 صندلی در مدار فراوری قرار گرفته و مردم می توانند از این صندلی ها استفاده نمایند. اما همچنان بعد از دو روز فقط امکان خرید بنزین آزاد وجود دارد و امکان استفاده از سهمیه سوخت فراهم نیست.

جواد اوجی البته گفته کوشش می گردد ظرف دو روز آینده با نصب نرم افزار، امکان سوخت گیری با استفاده از کارت و بنزین سهمیه ای هم فراهم گردد. او این وعده را چهارشنبه پنجم آبان ماه اعلام نموده و انتظار می رود حداقل تا آدینه هفتم آبان مشکل صندلی های سوخت و استفاده از بنزین سهمیه ای فراهم گردد.

مشخص تکلیف سهمیه سوخت خودروها

اختلال و یا حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در ابتدای ماه رخ داد. درست زمانی که تنها چند روز از سهمیه بنزین آبان ماه گذشته بود. حالا یکی از نگرانی های مردم این است که مبادا سهمیه سوخت آنها از بین رفته باشد.

اما وزیر نفت اعلام نموده که مشکل ایجاد شده هیچ خللی در سهمیه سوخت خودروها ایجاد ننموده است. سهمیه سوخت خودروها حذف نشده و به قوت خود باقی است و به محض رفع شدن مشکل، مردم می توانند از سهمیه سوخت خود با قیمت 1500 تومان استفاده نمایند.

اما در شرایط فعلی فقط امکان استفاده از بنزین آزاد وجود دارد. با این همه انتظار می رود طبق وعده وزیر نفت، نهایتا تا آدینه، هفتم آبان ماه مشکل سامانه سوخت حل گردد و سوخت گیری به روال قبل ادامه پیدا کند.

نگرانی دیگر، افزایش قیمت بنزین است. همزمان با بروز مشکل و تعطیلی بعضی از پمپ بنزین ها در کل کشور، این سوال پیش آمد که آیا این ماجرا مقدمه افزایش قیمت بنزین است و آیا دولت میخواهد بنزین را گران کند؟

اما وزارت نفت در اطلاعیه ای اعلام نمود که هیچ برنامه ای برای افزایش و تغییر قیمت بنزین وجود ندارد و بنزین همچنان به روال قبل و به صورت دو نرخی به مردم عرضه می گردد. بنزین سهمیه ای همچنان با قیمت 1500 تومان و بنزین آزاد با قیمت 3000 تومان عرضه می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1954

به "ادامه اختلال در پمپ بنزین ها ، بنزین 1500 تومانی چه زمانی عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اختلال در پمپ بنزین ها ، بنزین 1500 تومانی چه زمانی عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید