آذر و توران واکسن زدند

به گزارش تور هند ارزان، دو یوزپلنگ ماده آذر و توران در استان سمنان نخستین نوبت واکسن به منظور ارتقای ایمنی را در 10 هفتگی دریافت کردند.

آذر و توران واکسن زدند

به گزارش ایرنا، تزریق واکسن 10 هفتگی خواهران آذر و توران با نظارت کارشناسان و بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست از طریق بهرنگ اکرامی دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط زیست تزریق شد.

واکسن یوزپلنگ آذر و توران از طرف سازمان مردم نهاد دوستدار محیط زیست اهدا شد.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: توران و آذر 2 یوزپلنگ ماده نابالغ هستند که واکسیناسیون این یوزها با ارتقای ایمنی بدنشان نویدبخش پویایی و افزایش جمعیت یوزپلنگ در این استان است.

بهرنگ اکرامی دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: واکسیناسیون طی 2 مرحله ویروس کشته و آخرین دز ویروس زنده، یوزپلنگ ها را در برابر بیماری های گوارشی و تنفسی مقاوم می نماید.

یازدهم آذر، 2 توله یوزپلنگ تازه متولد شده (بین 18 تا 20 روزه) از طریق یک چوپان در منطقه توران در شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان پیدا و زنده گیری شدند، حفاظت محیط زیست بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع توله ها را به محل زنده گیری برگرداند تا شاید مادرشان پیدا گردد، اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل سردی هوا، توله ها به پاسگاه محیط بانی برگردانده شدند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2290

به "آذر و توران واکسن زدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آذر و توران واکسن زدند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذر و توران واکسن زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید