5 ماده غذایی که سوخت وساز بدن را کاهش می دهند

به گزارش تور هند ارزان، راه های طبیعی بسیاری وجود دارد که شما را در راستا صحیح کاهش وزن قرار می دهد.

5 ماده غذایی که سوخت وساز بدن را کاهش می دهند

یکی از ساده ترین راه های محقق شدن رویای کاهش وزن، افزایش سوخت وساز بدن به وسیله مصرف مواد غذایی است. نوشیدن چای سبز و استفاده از غذاهای بسیار تند از جمله این مواد غذایی هستند که به چربی سوزی در بدن یاری می نمایند. اما خبرنگاران در این مطلب 5 ماده غذایی را معرفی کند که با کاهش سوخت و ساز بدن، فرآیند چربی سوزی را کند می نمایند و درنهایت منجر به چاقی و افزایش وزن می شوند.

آرد سفید

آرد سفید که در تولید نان سفید و پاستا به کار می رود، در واقع گندم فرآوری شده است که تمام خواص آن اعم از فیبر و آنتی اکسیدان ها از بین رفته اند. این مواد غذایی با طعم و ظاهر خوب، ارزش غذایی بسیار پایینی دارند.

گوشت گاو پرورشی

مقدار آنتی بیوتیک ها در گوشت گاوهای پرورشی بیشتر از گاوهای علفخوار است. نتایج پژوهشی که در سال 2013 در مجله تازه های بهداشت عمومی (Frontier in Public Health) به چاپ رسید نشان می دهد آنتی بیوتیک هایی که در گاوهای پرورشی استفاده می گردد، برای باکتری های موجود در روده مضر است. تغییر در این باکتری ها بر گوارش اثر منفی می گذارد و باعث افزایش وزن می گردد.

سیب غیر ارگانیک

با اینکه مصرف روزانه سیب یکی از توصیه های متداول پزشکی برای حفظ سلامتی است اما نتیجه پژوهشی که در مجله منظره بهداشت محیط چاپ شد نشان می دهد نوع خاصی از قارچ کش ها که در کاشت میوه ها و سبزیجات به کار می رود باعث افزایش وزن در موش ها می گردد، محققان براین باورند که این افزایش وزن در انسان هم اتفاق می افتد. برای از بین بردن اثر آفت کش ها و باکتری های مضر، تمام میوه ها و سبزیجات را قبل از مصرف بشویید. اگر سیب زیاد مصرف می کنید مطلب فوایدی از سیب که هرگز درباره آن ها نشنیده اید! را بخوانید.

اسیدچرب امگا6

حتما از فواید اسیدهای چرب امگا3 باخبرید. در میان مواد غذایی تخم چیا، گردو، ماهی قزل آلای وحشی و زرده تخم مرغ سرشار از امگا3 هستند. اما تفاوت این ماده با اسید چرب امگا6 در چیست؟

اسید چرب امگا6 در کاهش سوخت و ساز بدن نقش دارد و در مواد غذایی ای مانند کره، ران مرغ و شیرینی کوکی یافت می گردد. در رژیم غذایی آمریکایی ها، نسبت امگا3 و امگا6 دارای تعادل بوده است اما امروزه به علت فرآوری زیاد مواد غذایی، رژیم های غذایی سرشار از روغن های نباتی و چربی های اشباع هستند و این مواد حاوی مقادیر زیادی امگا6 است.

نوشیدنی های گازدار

شربت ذرت حاوی مقادیر زیادی فروکتوز است. این شیرین نماینده در تولید بسیاری از غذاهای تولید شده و نوشابه ها به کار می رود. مصرف این ماده سندروم متابولیک را ایجاد می نماید و از عوامل ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و سکته مغزی است. این شیرین نماینده ماده ای مقرون به صرفه و البته مضر است. در نتیجه نوشیدنی های گازدار باعث چاقی می شوند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب با بوی بد دهان خداحافظی کنید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2171

به "5 ماده غذایی که سوخت وساز بدن را کاهش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ماده غذایی که سوخت وساز بدن را کاهش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید