5 علت برای عدم ارتقای گلکسی زد فلیپ 5 به زد فلیپ 6

به گزارش تور هند ارزان، گلکسی زد فلیپ 5 یکی از برترین گوشی های تاشو محسوب می گردد. این گوشی زیبا طراحی شده، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد، مشخصات قابل احترامی ارائه می دهد و به میزان کافی بادوام است. این دستگاه چند نقطه ضعف هم دارد، اما تا حد زیادی به یک گوشی تاشو عمودی کامل نزدیک است.

5 علت برای عدم ارتقای گلکسی زد فلیپ 5 به زد فلیپ 6

با توجه به اینکه به زودی سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 6 رونمایی خواهد نمود، شاید بعضی از کاربران زد فلیپ 5 وسوسه شوند که به سراغ مدل تازه بروند. اما در این مطلب قصد داریم 5 علت برای منطقی نبودن انجام این کار مطرح کنیم.

گلکسی زد فلیپ 5؛ قدرت پردازشی عالی

بله، گلکسی زد فلیپ 6 قرار است با تراشه تازه و قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه گردد که بهبود هایی در عملکرد و بازده انرژی دارد، اما این تفاوت زمین تا آسمان نیست. این روزها چنین پیشرفت هایی به ندرت اتفاق می افتد. فناوری در سال های اخیر به قدری پیشرفت نموده است که هر نسل تازه از تراشه ها، بهبودهای جزئی را به همراه می آورد و دیگر شاهد جهش های بزرگ در عملکرد و بازده انرژی مانند گذشته نیستیم.

گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی اس 24 الترا را که از اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می برد، در کنار هم استفاده نموده ایم و واقعاً هیچ تفاوت قابل توجهی در عملکرد وجود ندارد، مگر اینکه دستگاه را با بازی های سنگین تحت فشار زیادی قرار دهید، و حتی در آن صورت هم این تفاوت در برترین حالت ناچیز است. از آنجایی که الترا باتری بسیار بزرگتری دارد، نمی توان مقایسه منصفانه ای از عمر باتری انجام داد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی زد فلیپ 5 قدرت کافی برای اجرای تمام برنامه ها و بازی هایی را دارد که بیشتر کاربران در طول روز به آن ها احتیاج دارند. قدرتی که در حال حاضر دارد برای گذراندن یک سال دیگر بدون اینکه احساس کنید با هر بار درخواست، سرعت گوشی پایین می آید، کاملاً کافی خواهد بود.

گلکسی AI

سامسونگ سال جاری قابلیت هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) را با سری گلکسی اس 24 معرفی کرد و این قابلیت قرار است به بخش جدایی ناپذیر تجربه کاربری گوشی های هوشمند این شرکت تبدیل گردد. شاید فکر کنید این علتی برای ارتقا باشد، اما تمام قابلیت های هوش مصنوعی گلکسی هم اکنون روی گلکسی زد فلیپ 5 وجود دارد. اگر ماه آینده ویژگی های تازهی در کنار گوشی های تاشوی تازه معرفی گردد، به احتمال زیاد آن ها به وسیله به روزرسانی برای مدل های 2023 نیز عرضه خواهند شد.

به نظر نمی رسد سامسونگ دسترسی به ویژگی های تازه هوش مصنوعی گلکسی را فقط به نسل بلافاصله قبل از آن محدود کند. برعکس، آن ها در توسعه پشتیبانی از هوش مصنوعی گلکسی بسیار سخاوتمندانه عمل نموده اند. برای یادآوری باید بگوییم که سال جاری هوش مصنوعی گلکسی برای بیش از 100 میلیون دستگاه از جمله بعضی ویژگی ها برای مدل های گلکسی اس 22 از سال 2022 منتشر شد و به احتمال زیاد این رویکرد در آینده نیز ادامه خواهد داشت. بنابراین، حداقل برای یک سال دیگر، گلکسی زد فلیپ 5 از نظر هوش مصنوعی گلکسی محدود نخواهد شد. سامسونگ احتمالاً هر ارتقای عمده ای را برای سری گلکسی اس 25 نگه خواهد داشت و حتی در صورت ارائه، احتمالاً تمام آن ارتقاها را روی فلیپ 5 نیز دریافت خواهیم کرد.

با دوام بودن بدنه

سامسونگ در چند سال اخیر کار فوق العاده ای در زمینه بهبود دوام دستگاه های تاشوی خود انجام داده است. این دستگاه ها چند سالی است که در برابر آب مقاوم هستند، مکانیزم لولا بادوام تر از همواره است و زیرلایه نمایشگر با گذشت زمان محکم تر شده است، و به این ترتیب بسیاری از نگرانی های مربوط به دوام دستگاه را که مردم داشتند، کاهش داده است.

به همین دلیل با خیال راحت می توانید مانند یک گوشی معمولی از گلکسی زد فلیپ 5 بهره ببرید. در نتیجه لازم نیست عجله ای برای کنار گذاشتن آن داشته باشید. تا زمانی که گلکسی زد فلیپ 5 بتواند تمام کارهایی را که از آن انتظار داریم انجام دهد، احتیاجی به تعویض فوری آن نمی بینیم.

عدم ارتقای مهم دوربین در نسل تازه

سامسونگ هرگز گوشی های تاشوی خود را به عنوان گوشی های دوربین محور در نظر نگرفته است. بله، دوربین های این گوشی ها به مقدار کافی خوب هستند، اما اگر برترین دوربین ها را می خواهید، باید مدل های گلکسی اس اولترا را خریداری کنید. با این حال، یک نقطه ضعف آشکار در سیستم دوربین گوشی های تاشوی عمودی وجود دارد که امیدوار بودم سامسونگ در مدل تازه آن را رفع کند، اما به نظر می رسد چنین اتفاقی نیفتاده است.

در این دستگاه ها خبری از لنز اختصاصی برای زوم نیست و در حالی که امیدوار بودم گلکسی زد فلیپ 6 بالاخره یک لنز تله فوتو دریافت کند، ولی گزارش ها حاکی از آن است که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. سامسونگ قرار است یک سنسور اصلی ارتقایافته 50 مگاپیکسلی اضافه کند، اما به نظر می رسد ارتقای دوربین تنها به همین مورد محدود خواهد شد.

احتمال افزایش قیمت

بر اساس گزارش های منتشر شده، قیمت پایه گلکسی زد فلیپ 6، 100 دلار افزایش خواهد یافت و از 1099 دلار آغاز می گردد. همه مدل های پایه گلکسی زد فلیپ قبلی با قیمت 999 دلار عرضه شده بودند و اگر شایعات افزایش قیمت صحت داشته باشند، این مدل گران ترین گوشی تاشوی عمودی سامسونگ تا به امروز خواهد بود.

با توجه به شباهت های زیاد این گوشی با نسل قبلی، علت چندانی برای توجیه این افزایش قیمت وجود ندارد. بله، بعضی بهبودهای جزئی و تراشه تازه وجود دارد، اما وسعت این ارتقاها بسیار محدود است و علتی برای صرف هزینه اضافی نمی گردد.

گلکسی زد فلیپ 5 با افزایش مقدار نمایشگر بیرونی، بهبود دوربین و دوام، ارتقاهای قابل توجهی را به ارمغان آورد. گلکسی زد فلیپ 6 همواره قرار بود یک مدل تکمیلی باشد، زیرا سامسونگ میخواهد ویژگی های مجذوب کننده تر را برای مدل سال آینده نگه دارد. بیایید امیدوار باشیم گلکسی زد فلیپ 7 دلایل کافی برای ارتقا را به ما بدهد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1403 بروزرسانی: 28 خرداد 1403 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2397

به "5 علت برای عدم ارتقای گلکسی زد فلیپ 5 به زد فلیپ 6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای عدم ارتقای گلکسی زد فلیپ 5 به زد فلیپ 6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید