پنل های OLED در گوشی های آینده سامسونگ

به گزارش تور هند ارزان، همانطور که می دانید سامسونگ بزرگترین شرکت تولیدکننده پنل های OLED سایز کوچک در دنیاست و به صورت طبیعی باید از محصولات خود در ساخت گوشی های هوشمند گلکسی استفاده کند. اما در خبری عجیب، مطلع شده ایم که این شرکت قصد دارد از پنل های ساخت شرکت چینی BOE در آینده استفاده کند.

پنل های OLED در گوشی های آینده سامسونگ

نتایج تحقیقات موسسه آماری DSCC نشان دهنده یک خبر عجیب برای محصولات سامسونگ در آینده نزدیک است. در این تحقیقات اعلام شده که به احتمال بسیار زیاد شرکت سامسونگ در آینده ای نزدیک با شرکت BOE وارد مذاکره خواهد شد تا بتواند پنل های OLED مورد نیاز خود را از این شرکت بزرگ و با آتیه چینی تأمین کند.

در این گزارش نکته بسیار جالب دیگری نیز مطرح شده و آن تمایل سامسونگ به خرید پنل های 6.67 اینچی منعطف برای استفاده در حداقل یک نسخه از گوشی های سری Galaxy S21 سال آینده است.

همچنین ظاهراً اولین دستگاهی که از این پنل ها استفاده خواهد کرد گوشی Galaxy A91 خواهد بود که سامسونگ قصد دارد از یک پنل 6.67 اینچی OLED با رزولوشن FullHD+ در آن استفاده کند.

شرکت BOE Technology یکی از بزرگترین شرکت های فناوری و الکترونیک چین است که در حال حاضر بزرگترین شرکت تولیدکننده پنل های LCD دنیا نیز به حساب می آید. این شرکت در حوزه تولید پنل های OLED نیز پس از سامسونگ و ال جی در رتبه سوم از حیث تیراژ تولید واقع شده است و محصولاتی با فناوری بسیار پیشرفته را طی سال های اخیر طراحی و به بازار عرضه کرده است.

بنابر آمار منتشر شده توسط موسسات تحقیقات و بازار، پیش بینی می شود سامسونگ تنها طی سه ماهه چهارم سال 2020 سهمی در حدود 11 درصد از بازار پنل های OLED سایز کوچک که عمده مصرف آنها گوشی های هوشمند است را از دست دهد و این دقیقاً همان علتی است که اپل را وادار کرده تا به دنبال جایگزینی برای سامسونگ برای تولید پنل های OLED مورد نیاز خود باشد.

در این راه بهترین پیشنهاد ارائه شده به اپل نیز شرکت BOE است که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران در این حوزه می تواند تأمین کننده اصلی پنل های OLED مورد استفاده در آیفون 12 باشد.

اما شاید شما دوستان نیز این سوال را از خود پرسیده باشید که چه علتی دارد که سامسونگ آب در آسیاب دشمن خود در این راه ریخته و سفارش ساخت پنل های مورد نیاز گوشی های هوشمند آینده خود را به BOE بدهد.

احتمال مطرح شده در این حالت آن است که هدف اصلی سامسونگ کاهش قیمت تمام شده برای محصول نهایی است و سودآوری که در این راه وجود خواهد داشت می تواند از سمتی دیگر، جبران هزینه های سامسونگ را کرده و راه را برای فرایندهای تحقیق و توسعه نسل های بعدی پنل های نمایشگر سامسونگ باز کند.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1090

به "پنل های OLED در گوشی های آینده سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنل های OLED در گوشی های آینده سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید