کورسوی آغاز رویدادهای کشتی رو به خاموشی است

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران، صحنه ورزش ایران و جهانی روزهای حساسی را با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا پشت سر می گذارد و هنوز مشخص نیست این شرایط تا چه زمان ادامه خواهد داشت.

کورسوی آغاز رویدادهای کشتی رو به خاموشی است

به همین دلیل، کشتی هم به عنوان یکی از رشته های پربرخورد ورزشی همچنان زیر سایه کرونا قرار گرفته است و روزهای بلاتکلیفی و تعطیلی خود را می گذراند. این موضوع تنها به ایران منتهی نیست و تمامی رویدادهای رسمی با صلاحدید اتحادیه جهانی کشتی تا اوایل شهریور ماه سال جاری لغو شده است.

هر چند اتحادیه جهانی اظهار امیدواری کرده بتواند رقابتهای جهانی رده های مختلف سنی را در زمان اعلام شده به میزبانی صربستان برگزار و کشتی جهان را از رکورد و بلاتکلیفی خارج کند، اما شیوع و گسترش ویروس کرونا تا به امروز تمامی معادلات متولیان ورزش ایران و جهان را بر هم زده است.

فدراسیون کشتی ایران یکی از پیشگامان استارت برنامه های آماده سازی تیم های ملی کشتی بود که بارها گفت می تواند با حفظ و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی، بستر برگزاری اردوهای تیم ملی را فراهم آورد، اما هر بار که بر این موضوع تاکید کرد، به درِ بسته ستاد مبارزه با کرونا خورد و ناچار به تمکین و اجرای مصوبات مقامات بالاتر شد.

این در حالیست که حتی اهالی کشتی هم بر این باورند که سال جاری، سال پیروز و مفیدی برای ملی پوشان نیست، چراکه آنها ماههاست مجبور به تمرینات انفرادی هستند تا مبادا مثل حسین نوری و برخی از چهره های نامدار ورزش ملی ایران، آلوده به ویروس کرونا شوند.

هر چند تا چندی پیش به نظر می رسید آتش شیوع ویروس کرونا کمی فروکش کرده و می توان دوباره چراغ اردوهای تیم ملی کشتی را با دعوت از ملی پوشان روشن کرد، اما آغاز موج دوم به ویژه در استانهای کشتی خیز و قهرمان پرور مثل مازندران و خوزستان، نشان داد فعلا نباید چندان به بهبود شرایط خوشبین بود.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که چندی قبل آب پاکی را روی دست اهالی کشتی ریخت و گفت تا زمانی که این ویروس دست از سر ایران و جهان بر ندارد، نمی توان با خیالی آسوده قهرمانان ملی را در اردوهای تیم ملی گردهم آورد و به میادین داخلی و خارجی فرستاد. اما محسن کاوه مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد، کمی خوش بین تر است، چراکه همچنان منتظر مصوبات ستاد مبارزه با کروناست تا شاید با چراغ سبز متولیان سلامت کشور، زمینه برگزاری رویدادهای کشتی فراهم شود. امیدی که فعلا تا به امروز ناامید شده و شاید تا ماههای آینده هم به طول بیانجامد.

از سوی دیگر اتحادیه جهانی کشتی هم که چندی پیش طرح عملیاتی ویژه ای برای رویدادهای سال 2020 میلادی تدوین و منتشر کرد، هنوز دست به عصا گام بر می دارد و با وجود اعلام زمان برگزاری رویدادی رسمی در سطح جهان، همچنان تصمیم نهایی و قطعیت برپایی این رویدادها را به دو ماه قبل از برگزاری منوط کرده است!

بدین ترتیب می توان دریافت، کورسوی امید برای استارت برنامه های رسمی کشتی در ایران و جهان، حداقل تا سرانجام سال جاری میلادی رو به خاموشی است، مگر اینکه این ویروس مرموز به همان سرعتی که جهان را فراگرفت، رو به افول برود و زندگی عادی را به مردم جهان باز گرداند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1223

به "کورسوی آغاز رویدادهای کشتی رو به خاموشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورسوی آغاز رویدادهای کشتی رو به خاموشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید