کابین دو منظوره تست ویروس کووید-19 و باکتری سل به همت پژوهشگران البرزی طراحی شد

به گزارش تور هند ارزان، فناوران واحد R&D یکی از شرکت های دانش محور عضو پارک علم و فناوری البرز پیروز به طراحی و فراوری کابین دو منظوره ویروس کووید-19 و باکتری سل شدند.

کابین دو منظوره تست ویروس کووید-19 و باکتری سل به همت پژوهشگران البرزی طراحی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری البرز، رئیسی، رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیز از طراحی و فراوری کابین دومنظوره تست ویروس کووید 19 و باکتری سل اطلاع داد و گفت: این دستگاه برپایه تحقیق و توسعه توسط واحد هر&دی این شرکت طراحی و ساخته شده و نمونه آزمایشگاهی فراوری و در حال گذراندن تست های بالینی جهت دریافت مجوز از اداره بهداشت و درمان می باشد.

رئیسی درباره مشخصات این دستگاه اعلام کرد: این سیستم با به حداقل رساندن میزان ناراحتی برای کادر درمان به دلیل عدم احتیاج به پوشیدن تجهیزات محافظت شخص و دارا بودن فیلتر هپای H 14 و نمونه گیری سریع و داشتن فضای کافی برای سالمندان و استریل کابین با استفاده از لامپ UV پس از هربار مصرف و استفاده از عملکرد دوگانه فشار مثبت و منفی دارای ویژگی های بسیار ارزشمندی برای مراکز درمانی و بیمارستانی کشور است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیزهمانند یک اتاقک تلفن به صورت پرتابل می باشد؛ هم به صورت ثابت در یک محل قرار گرفته و هم می توان در خیابان و هر محل دیگری از آن نصب و استفاده کرد.

وی درادامه با تصریح اینکه این دستگاه دارای عملکرد دوگانه است، تصریح گرد: دریک حالت بیمار داخل کابین قرار گرفته و با تنظیم فشار منفی دستکش های مخصوص مقاوم به مواد شیمیایی نیز داخل کابین شده و پزشک در خارج کابین اقدام به نمونه گیری می کند و برعکس در حالت دوم پزشک در داخل کابین قرار گرفته و بیمار خارج از کابین فشار مثبت تنظیم شده دستکش ها را خارج نموده و نمونه گیری انجام می گردد.

رئیسی درباره سایر فراوریات این شرکت دانش بینان که دارای 60 نیروی توانمند در استان البرز است، اضافه کرد: انواع فریزر با دمای بالا (80- و 40-) درجه سانتیگراد، انواع یخچال و یخچال بانک خون آزمایشگاهی، انواع هود و بایو سیفتی کابینت در کلاس های مختلف، هود شیمی درمانی، انواع شیکر و شیکر پلاکت، انواع آون (کوره ازمایشگاهی) در سایز های مختلف، انکوباتور و ژرمیناتور های آزمایشگاهی از دیگر محصولات ماست که مورد توجه شرکت های داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه محصول کابین تست نمونه آزمایشگاهی فراوری شده و در حال گذرندان دوره های تست می باشد، گفت: پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت این محصول وارد مرحله فراوری انبوه خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیز اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس همه گیر کرونا و خطرناک بودن این نوع بیماری های عفونی وهمچنین کمبود وسایل محافظت فردی و جلوگیری از خستگی کادر درمان و استفاده از پوشش محافظ، این دستگاه متقاضی زیادی در بین کادر درمانی و پزشکی و وزارت بهداشت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این شرکت همیشه از حمایت های پارک علم و فناوری البرز برخوردار بوده و در زمینه تحقیقات و حمایت از فراوریات این شرکت نهایت مساعدت را مبذول داشته اند، گفت: شرکت های دانش بنیان دستاورد های بسیار خوبی را در شرایط تحریم و همچنین بیماری کرونا در کشور داشته اند و باید حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور جدی تر گردد.

رئیس هیات مدیره شرکت ژال تجهیز با اشاره به اینکه حضور در پارک های علم و فناوری برای شرکت های دانش بنیان یک فرصت است، گفت: این شرکت فناور در زمینه فراوری وسائل آزمایشگاهی، بیمارستانی و تحقیقاتی و کشاورزی فعال است و توانسته برای 60 نفر در حوزه فناور و دانش بنیان شغل مستقیم ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در این شرکت بسیاری تجهیزات مورد احتیاج داخلی را می سازیم و به بازار عرضه می کنیم، گفت: یکی از عوامل موفقیت ما علاوه بر کار و کوشش تیمی برای برطرف احتیاج های داخلی، حضور در پارک علم و فناوری البرز است که دستاورد های خوبی برای ما داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1255

به "کابین دو منظوره تست ویروس کووید-19 و باکتری سل به همت پژوهشگران البرزی طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابین دو منظوره تست ویروس کووید-19 و باکتری سل به همت پژوهشگران البرزی طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید