پشتوانه ها در فیجی وزنه می زنند

به گزارش تور هند ارزان، اگرچه ملی پوشان جوان کشورمان تقریبا قید حضور در رقابت های جهانی فیجی را زده بودند، اما با پی گیری سرپرست جدید گویا مسائل حل شده و وزنه برداران جوان به رقابت های جهانی 2019 اعزام می شوند.

پشتوانه ها در فیجی وزنه می زنند

رضاعباسپور - یکی از اتفاق های خوبی که در 4 سال اخیر برای وزنه برداری ایران اتفاق افتاده، همین تشکیل و اعزام تیم های پایه (نوجوانان و جوانان) به رقابت های آسیایی و دنیای است. البته اعزام نشدن تیم نوجوانان به رقابت های دنیای 2019 آمریکا و در ادامه تردیدهایی که درباره اعزام تیم جوانان به رقابت های فیجی پیش آمد، این نگرانی را به وجود آورد که مبادا این رویه متوقف شده است. البته با قطعی شدن سفر جوانان به رقابت های دنیای فیجی، باز هم امید و انگیزه به جوانان وزنه بردار برگشت.

میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، امیرعزیزی، علیرضا یوسفی، علی داودی و ...، چند تن دیگر از پدیده های وزنه برداری ایران در رده سنی جوانان جزو آن دسته از پشتوانه هایی هستند که در همین 4 سال اخیر از رده سنی نوجوانان کنار هم رشد کردند و با حمایت خوبی که در اردوهای آماده سازی تیم ملی از آنها شد، جهت رشد را به خوبی طی کردند. چهره های شاخص و پرامیدی که تعدادی از آنها مثل داودی، جوادی یا سلطانی باوجود اینکه سن و سالشان هنوز سن و سال جوانی است، در رده سنی بزرگسالان هم مدعی شده اند و به عنوان پشتوانه های قابل اتکا به حساب می آیند.

البته به خاطر تغییر و تحولات مدیریتی و همچنین شرایط نه چندان خوب اقتصادی که این فدراسیون در جهت المپیک دارد، اعزام تیم وزنه برداری جوانان به رقابت های دنیای فیجی در سال 2019 منتفی اعلام شده بود! اما با توجه به شرایط بسیار ایده الی که وزنه برداران جوان کشورمان برای ایستادن روی سکوی قهرمانی دنیا دارن و همچنین درخواست کادر فنی تیم در نهایت رایزنی های سرپرست فدراسیون منتهی به تایید مسئولان وزارت ورزش شد تا با حمایت مجموعه ورزش کشور، وزنه برداران جوان از 11 تا 18خرداد ماه در شهر سووا فیجی، روی تخته بروند.

مهمترین رکن برای بقا و ماندگاری هر رشته ورزشی چه در عرصه داخلی و چه در سطح بین المللی، داشتن پشتوانه هایی توانمند است که به واسطه درخشش آنها هر سیستمی می تواند رشد کند و در نهایت به اهدافش دست پیدا کند. وزنه برداری ایران نیز به عنوان یکی از مدعیان همیشگی از این قاعده مستثنی نیست و از گذشته تا به امروز در تمامی رده های سنی خصوصا در رده های پایه چه در رقابت های قاره ای و چه در عرصه دنیای جزو مدعیان طراز اول و درجه یک دنیای در قاره آسیا به شمار می رود. این اتفاق در 4 سال گذشته به مراتب ویژه تر از گذشته مورد توجه مسئولان فدراسیون قرار داشت. به همین دلیل در تقویم سالانه فدراسیون وزنه برداری همواره برنامه زمانبندی مسابقات و اردوهای داخلی، همچنین رقابت های مهم بین المللی رده سنی پایه به صورت ویژه و اختصاصی طراحی و تدوین می شد.

به همین دلیل نیز در طول 4 سال گذشته به واسطه اعزام های متوالی و درخشش وزنه برداران نوجوان و جوان در کورس رقابت با همتایان خارجی خود، وزنه برداری ایران پیروز شد در بحث پشتوانه سازی عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

البته در این بخش یعنی رسیدگی و توجه به پشتوانه های وزنه برداری می شد خیلی بهتر از این هم کار کرد اما همین که در طول این چهار سال تیم های ملی پایه پیروز شدند چهره های آینده دار و قابل اتکایی را به تیم ملی بزرگسالان تحویل دهند، یعنی اتفاق خوبی افتاده است اما باز هم نقاط ضعف و کمبودهایی در این بین وجود داشت که باعث شد در چند مورد بعضی سفرهای حساس انجام نشود. برای مثال بعضی از اعزام های مهم و مشخص کننده تیم های پایه به رقابت های دنیای و قاره ای بخاطر بی برنامگی های ایجاد شده و تغییرات مدیریتی که انجام شد یا کلا از برنامه فدراسیون خارج شد و یا برسردوراهی تایید و یا خط خوردن از تقویم اجرایی وزنه برداری قرار گیرد.

با این حال در یک جمله می توان ادعا کرد که وزنه برداری ایران در طول 4 سال گذشته قدم های مثبتی در بخش پایه برداشته و توانسته چهره های آینده داری را معرفی کند اما باز هم مشکلاتی وجود داشته که اگر نبودند، حتما امروز و در آستانه رقابت های دنیای 2019 جوانان شرایط بهتری وجود داشت.

2،5

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 213

به "پشتوانه ها در فیجی وزنه می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتوانه ها در فیجی وزنه می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید