ویروس کرونا صنعت خودروسازی دنیا را فلج می نماید!

به گزارش تور هند ارزان، کارشناسان به تازگی نسبت به شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و تبعات منفی آن بر صنعت خودروسازی در دنیا هشدار داده و ابراز نگرانی نموده اند.

ویروس کرونا صنعت خودروسازی دنیا را فلج می نماید!

به گزارش خبرنگاران، هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و مناطق شرق آسیا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در مورد تاثیرات و تبعات منفی آن بر صنعت خودروسازی در دنیا هشدار داده اند.

چند روز پیش بود که شرکت ژاپنی تویوتاموتورز اظهار داشت در پی شیوع ویروس کرونا ، تمامی کارخانه های در چین را اعم از قطعه ساز و خودروساز، تا تاریخ 9 فوریه تعطیل خواهد نمود.

البته با گسترش روزافزون و نگران نماینده تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس خطرناک در چین به نظر می رسد که این تعطیلی مدت زمان بسیار بیشتری به طول بیانجامد و تاثیرات منفی بسیار بیشتری بر صنعت فراوری خودرو و قطعه سازی بگذارد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به 259 نفر رسیده و تا به امروز بالغ بر 11 هزار نفر نیز در 19 کشور دنیا به آن مبتلا شده اند. دو روز پیش سازمان بهداشت دنیای هم زمان با شیوع گسترده و نگران نماینده این ویروس اعلام شرایط اضطراری در دنیا کرد و از تمامی کشورها خواست تا با همدلی و کوشش جمعی به مقابله با آن بپردازند.

کارشناسان فعال در حوزه خودرو با انتشار گزارشی برآورد و اعلام نموده اند که تعطیلی کارخانه ها در چین که یکی از مهم ترین قطب های صنعت و اقتصاد دنیا به شمار می رود، بدون شک تاثیرات منفی بزرگی بر اقتصاد چین و دنیا خواهد گذاشت.

طبق گزارش وب سایت Automotive News، شرکت بوش نیز که یکی از بزرگترین فراورینمایندگان قطعات یدکی در دنیا محسوب می گردد، در مورد گسترش ویروس کرونا و تبعات منفی آن بر زنجیره تامین قطعه در دنیا هشدار داده و اعلام نگرانی نموده است.

ولکمار دنر، مدیرعامل بوش، در این باره به گزارشگران گفت: ما در حال حاضر راهی جز اینکه منتظر بمانیم تا چگونگی اوضاع معین گردد، نخواهیم داشت ولی در صورتی که این شرایط ادامه پیدا کند، به طور قطع در زنجیره تامین قطعات با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: همانطور که به نظر می رسد این ویروس در آینده ای نزدیک شیوع بسیار بیشتر و گسترده تری خواهد داشت و گریبانگیر تمامی کشورهای دنیا می گرددو این اوضاع غیرقابل پیش بینی و متزلزل نیز برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی دست کم تا ماه فوریه و مارس ادامه پیدا خواهد نمود.

شرکت بوش از سال 1909 تا به امروز در چین فعالیت های زیادی داشته و هم اکنون دارای 23 کارخانه در 60 نقطه از دنیا است. تعداد پرسنل این شرکت آلمانی در دنیا به 403 هزار نفر رسیده و ارزش سالانه بازار این برند در آسیا و اقیانوسیه حدود 25 میلیارد دلار است.

بوش همچنین در شهر ووهان چین دو کارخانه با 800 پرسنل دارد که سیستم فرمان و لوازم گرمایشی فراوری می نمایند. با اینکه هنوز هیچ آلودگی به ویروس کرونا در این مراکز صنعتی مشاهده نشده است، مدیران بوش پیش بینی نموده اند که تعطیلی کارخانه ها به علت شیوع کرونا منجر به کاهش 6.2 درصدی فراوری دنیای خودرو در سال 2020 میلادی خواهد شد و این بدان معناست که در امسال میلادی 89 میلیون دستگاه خودرو کمتر از آنچه برآورد شده بود، به فراوری و عرضه خواهد رسید.

از دیگر شرکت های بزرگ و خارجی فعال در چین که به علت شیوع این ویروس کارخانه های خود را تعطیل کرد، شرکت آمریکایی تسلاموتورز بود که به دستور دولت چین صورت گرفت. بدین ترتیب انتظار می رود که فراوری تسلا مدل 3 به عنوان محبوب ترین خودروی الکتریکی در دنیا، حداقل به مدت 10 روز به تاخیر خواهد افتاد که همین امر بر سودآوری تسلا در سه ماهه نخست سال 2020 میلادی تاثیرگذار خواهد بود.

بسیاری دیگر از شرکت های برتر و. بزرگ خودروسازی در دنیا همچون نیسان موتورز، پژو و هونداموتورز نیز اعلام نموده اند که تمامی پرسنل فعال در کارخانه های چینی را به همراه خانواده هایشان از این کشور خارج خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 845

به "ویروس کرونا صنعت خودروسازی دنیا را فلج می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا صنعت خودروسازی دنیا را فلج می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید