هوش مصنوعی به اندازه کشف موتور بخار بر اقتصاد دنیا تاثیر می گذارد

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، مطالعه جدیدی که توسط موسسه تحقیقات بین المللی مک کینزی گلوبال انجام گردیده است، نشان می دهد که هوش مصنوعی حداقل در دهه آینده می تواند رشد اقتصاد سالانه را 1.2 درصد تقویت کند.

هوش مصنوعی به اندازه کشف موتور بخار بر اقتصاد دنیا تاثیر می گذارد

طبق مدل شبیه سازی گردیده در این مطالعه حدود 70 درصد شرکت های دنیا تا سال 2030 حداقل یک نوع از هوش مصنوعی را به کار خواهند گرفت. مطالعات مک کینزی نشان می دهد، در کل در طول دهه آینده هوش مصنوعی 13 تریلیون دلار را به فعالیت های اقتصادی دنیای اضافه خواهد نمود و تاثیر آن را می توان با رشد اقتصادی ای مقایسه کرد که با کشف موتور بخار در دنیا ایجاد شد.

کشورهایی که به عنوان پیشتازان هوش مصنوعی در دنیا شناخته می شوند، می توانند از افزایش 20 الی 25 درصدی سود اقتصادی خود نسبت به شرایط فعلی، بهره مند شوند. در این گزارش اشاره گردیده است که در حال حاضر اغلب کشورهای ممتاز در هوش مصنوعی، کشورهایی توسعه یافته هستند و ممکن است اقتصادهای در حال ظهور هرگز نتوانند در این زمینه به پای این کشورها برسند و از منافع هوش مصنوعی در این سطح استفاده نمایند.

دو اقتصاد بزرگ دنیا، چین و آمریکا، هردو در حال مسابقه برای سرمایه گذاری سنگین در هوش مصنوعی هستند. چین به هوش مصنوعی به عنوان بخشی از برنامه توسعه 5 ساله خود که تا سال 2020 به طول می انجامد، اولویت داده است و در نظر دارد تا سال 2030 به رهبر دنیا در این تکنولوژی تبدیل گردد.

جئونگمین سئونگ، یکی از مولفان این گزارش و یکی از تحلیل گران ارشد مک کینزی گلوبال در شانگهای، به سی ان بی سی گفت: بدون هوش مصنوعی، ممکن است چین برای رسیدن به نرخ هدف رشد اقتصادی خود با مشکل روبرو گردد.

او ادامه داد: هوش مصنوعی می تواند تاثیر بزرگی بر فروش و بازاریابی بگذارد که می تواند باعث تقویت مصرف گردد.

او همچنین پیش بینی کرد هوش مصنوعی بازگشت سود قابل توجهی برای زنجیره فراوری و عرضه شرکت ها به همراه بیاورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 50

به "هوش مصنوعی به اندازه کشف موتور بخار بر اقتصاد دنیا تاثیر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به اندازه کشف موتور بخار بر اقتصاد دنیا تاثیر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید