هشدار اشتاین مایر در خصوص نفوذ سم ناسیونالیسم در اروپا

به گزارش تور هند ارزان، رئیس جمهوری آلمان در مراسم یادبود قربانیان جنایات نازی ها در شمال ایتالیا نسبت به تحرک دوباره نژادپرستان هشدار داد. 75 سال پیش منطقه فیویتسانو شاهد یک سلسله از بی رحمانه ترین قتل عام های نازی های آلمان بود.

هشدار اشتاین مایر در خصوص نفوذ سم ناسیونالیسم در اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، فرانک والتر اشتاین مایر روز یک شنبه در مراسم یادبود قربانیان جنایت های نازی های آلمان در شمال ایتالیا شرکت کرد و گفت کشتارهای نیروهای اس اس در این منطقه ضرورت مقاومت در برابر ناسیونالیسم افراطی و نژادپرستی را به همه یادآوری می نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری آلمان تاکید نمود که به خصوص در شرایط کنونی که سم ناسیونالیسم دوباره در حال نفوذ کردن در سرزمین های اروپایی است، باید دوباره درس های جنایات سال 1944 را به خاطر آورد.

پیشتر اشتاین مایر همراه با همتای ایتالیایی خود، سرجیو ماتارلا، تاج گلی در محل یادبود 400 قربانی قتل عام های نازی ها در فیوتیسانو قرار داده بود.

به گزارش دویچه وله رئیس جمهوری آلمان تاکید نمود که اروپائیان باید به احترام قربانیان و بازماندگان جنایات ناسیونال سوسیالیسم، برای آزادی و دموکراسی، برای حقوق بشر و انسانیت و برای اروپای متحد و چه بسا امروز شدیدتر از قبل مبارزه نمایند.

اشتاین مایر در سخنرانی خود، به زبان ایتالیایی توضیح داد که اروپای متحد در نهایت بر پایه چنین وعده هایی شکل گرفته: نه به ناسیولیسم افسارگسیخته، نه به جنگی دوباره در قاره ما، نه به تکرار نژادپرستی و خشونت و آزار و تعقیب.

او اعلام نمود که سفر به فیویتسانو برای او به عنوان رئیس جمهور آلمان و یک شهروند آلمانی راهی به غایت سخت است. اشتاین مایر اضافه نمود که او همچنین عمیقا سپاسگزار است که می توان این راستا یادها و خاطره ها را با خواست آینده ای بهتر با هم طی کرد.

درخواست بخشش رئیس جمهوری آلمان

درخواست رئیس جمهوری آلمان برای بخشش با تشویق شدید حاضران در مراسم یادبود قربانیان در فیویتسانو روبرو شد.

در اوت 1944 سربازان یک واحد زرهی ارتش اس اس به تلافی چند عملیات پارتیزان های ایتالیایی علیه اشغالگران، طی روزهای متوالی به چند منطقه در فیویتسانو بیش از 320 نفر را که اغلب کودک، زن و سالمند بودند قتل عام کردند.

نازی های آلمان در ماه های مه و سپتامبر همین سال نیز در چند منطقه دیگر فیویتسانو مرتکب جنایت جنگی شدند که در مجموع بیش از 400 قربانی برجا گذاشت.

اشتاین مایر در سخنان خود با لحن تند و کم سابقه ای از این که در آلمان واکاوی جنایات فیویتسانو بسیار دیر اجرا شده به شدت انتقاد کرد. او ابراز تاسف کرد که برای بسیاری از مسببان و عاملان این جنایات پاسخگویی در مقابل دستگاه قضائی امکان پذیر نشده است.

رئیس جمهوری آلمان در بازدید از شمال ایتالیا با دو بازمانده قتل عام های سال 1944 نیز ملاقات کرد؛ زنی 80 ساله که در پنج سالگی مادر و پنج نفر از بستگانش توسط نیروهای اس اس به قتل رسیدند و زنی 87 ساله که در جریان کشتار فیویتسانو، پدر و مادر بزرگ و چند نفر دیگر از نزدیکانش قربانی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 322

به "هشدار اشتاین مایر در خصوص نفوذ سم ناسیونالیسم در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اشتاین مایر در خصوص نفوذ سم ناسیونالیسم در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید