نگران سیلاب نیستیم

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان گفت: نگران سیلاب نیستیم.

نگران سیلاب نیستیم

رضا میرزایی امروز در جمع خبرنگاران، در رابطه با پیش بینی های سازمان هواشناسی و احتمال بارش های بیش ازحد نرمال و وقوع سیلاب در رودخانه های لرستان در هفته دوم فروردین ماه امسال اظهار کرد: نگران سیلاب نیستیم، زیرا بخشی از پروژه های ساماندهی و لایروبی ها به اتمام رسیده و پیشرفت فیزیکی مابقی هم در حدی ست که سیلاب های با دوره بازگشت 200 ساله را بدون خسارت از خود عبور می دهند.

وی بیان نمود: تا به امروز بیش از 80 کیلومتر از طول رودخانه های لرستان در نقاط اضطراری و اولویت دار لایروبی شده و هم اکنون در شهرستان دلفان و بخش چغلوندی خرم آباد نیز در حال لایروبی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان توضیح داد: در سیل هفتم اسفندماه 98 طرح های لایروبی و ساماندهی به خوبی جواب دادند و در نقاطی که اجرا شده بودند، سرریز سیلاب و خسارت به اراضی کشاورزی، تأسیسات حاشیه ای و مراکز جمعیتی نداشتیم.

میرزایی اظهار داشت: عملکرد مناسب طرح های ساماندهی و لایروبی رودخانه ها در سیل هفتم اسفند نشان داد که تداوم لایروبی ها و ساماندهی رودخانه ها یک امر کاملاً لازم و لازم است.

وی افزود: از یک هزار میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج جهت ساماندهی و لایروبی 127 نقطه اضطراری و اولویت دار رودخانه های لرستان تا به امروز فقط 45 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و علیرغم مصوبات، پیگیری ها و مکاتبات متعدد جهت تخصیص حداقل 200 میلیارد تومان دیگر تا انتها سال 98 به منظور تداوم اجرای طرح های ساماندهی و لایروبی نقاط اضطراری مطالعه شده هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1005

به "نگران سیلاب نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران سیلاب نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید