نگاهی به برترین طرح های مفهومی معرفی شده در سال 2019

به گزارش تور هند ارزان، در این گزارش به آنالیز بهترین طرح های مفهومی از شرکت های معتبر صنعت خودروسازی در سال 2019 می پردازیم.

نگاهی به برترین طرح های مفهومی معرفی شده در سال 2019

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار ، در سال 2019 مانند گذشته شاهد آن بودیم که شرکت های شناخته شده صنعت خودرو علاوه بر معرفی مدل های جدید خود، طرح های مفهومی جذاب و متفاوتی را به نمایشگاه های خودرو آوردند تا در معرض دید عموم قرار دهند. طرح های مفهومی به خودرو هایی گفته می گردد که با یک دیده آینده نگرایانه فراوری می شوند و تنها برای به نمایش گذاشتن دید شرکت نسبت به آینده فراوری می گردد. این خودرو ها در تنهاد یک یا دو نسخه ساخته و در نمایشگاه ها معرفی می شوند.

طبیعتا بسیاری از این طرح های مفهومی هرگز به فراوری انبوه نرسیده و تنها در حد یک طرح مفهومی باقی می مانند، اما از طرفی بعضی از طرح های مفهومی که از طراحی و معینات فنی ایده آلی بهره می برد و پس از چند سال با ایجاد تغییراتی به فراوری انبوه رسیده و وارد بازار می شوند. به دلیل محدود بودن فراوری خودرو طرح مفهومی گا ها شاهد به نمایش گذاشتن خودرو هایی عجیب و نا متعارف هستیم که معمولا به فراوری هم نمی رسند.

طرح های مفهومی نه مهم و نه بی ارزش هستند، این خودرو ها بخشی از جذابیت صنعت خودرو برای هواداران به شمار می فرایند که آینده صنعت را (حتی کمی تخیلی و خلاقانه) به نمایش می گذارند. با توجه به اهمیت طرح های مفهومی، تصمیم گرفتیم در این گزارش، به 10 مورد از برترین طرح های مفهومی معرفی گردیده در سال 2019 که شاید در آینده به فراوری انبوه برسند را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:

دو مدل نیسان لیف و قشقایی، بزرگ ترین موفقیت های نیسان در طی سال های اخیر بودند، اما با توجه به الکتریکی شدن خودرو های جدید، در آینده به شاسی بلند های الکتریکی احتیاج خواهیم داشت، ترکیب خودرو شاسی بلند و پیشرانه الکتریکی هنوز هم یک چالش محسوب می گردد به همین منظور تعداد زیادی از طرح های مفهومی سال جاری به شاسی بلند های الکتریکی مربوط می شد.

نیسان آریا یک طرح از شاسی بلند سرسخت و مقاوم در حد قشقایی البته با پیشرانه الکتریکی است. البته این طرح بر اساس پلتفرم اشتراکی شرکت نیسان و رنو X-Trail فراوری شده و شباهت نسبی این به این مدل دارد.

آئودی تا کنون چند مدل از طرح های مفهومی سری AI را معرفی نموده است، AI:ME سومین یا چهارمین نسخه از این طرح مفهومی است که نسبت به قبل پیشرفت های زیادی داشته، در این مدل تقریبا بیشتر ویژگی ها با قابلیت لمسی دردسترس قرار می گیرد. پنجره ها، کنسول مرکزی و قابلیت های رانندگی خودران با ویژگی های لمسی طراحی شده، همچنین ظاهر جدید کراس اور و چراغ های کشیده و کاپوت یکپارچه از دیگر شاخصه های طراحی بیرونی AI:ME هستند.

این که شرکت فورد با سری خودرو های قدرتمند و سوپراستار موستانگ وارد بازار الکتریکی گردد، یعنی اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است. البته پیشتر شرکت فورد یک خودرو تمام الکتریکی با نام Mach E فراوری نموده بود، اما موستانگ تمام الکتریکی یک خودرو متفاوت است. البته برخلاف Mach E، موستانگ تمام الکتریکی Lithium هنوز در حد یک طرح مفهومی است و زمان عرضه این مدل به بازار معین نشده، در هر صورت این خودرو با باتری های شرکت Webasto تامین شده و از 888 اسب بخار قدرت و 1000 پوند فوت گشتاور بهره می برد.

برند لاکچری شرکت هوندا، پس از 11 سال وقفه در خط فراوری سری Type S، در سال 2019 یک طرح مفهومی فوق العاده زیبا با همین نام را معرفی کرد. این طرح مفهومی ظاهری خشن تر از نسخه قبلی طراحی شده دارد. آکورا Type S دارای یک نسخه اسپرت با اتاق TLX است که در واقع نسخه اسپرت این طرح مفهومی شناخته می گردد. پیش بینی می گردد این خودرو در سال آینده با پیشرانه توربو دوقلو 6 سیلندر با دیفرانسیل چهار چرخ عرضه گردد.

طراحان شرکت بی ام و به سراغ یک طرح مفهومی دیگر از سری کانسپت 4 رفتن، حال علاوه بر سری 4 کوپه و گرن کوپه مدل تمام الکتریکی i4 نیز معرفی گردید. بی ام و در طرح مفهومی جدید کانسپت 4 بر روی طراحی جلوپنجره متفاوت تر و برجسته تر تمرکز نموده است. مشابه این نوع پنجره مشبک پیشتر در مدل های 328 و 3.0 CSi استفاده شده بود.

سری طرح مفهومی الکتریکی فولکس واگن ID نیز تا کنون در چندین مدل معرفی گردیده است، آخرین نسخه سری ID با نام ID. Space Vizzion در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2019 معرفی گردید. این طرح مفهومی در اندازه یکسان با آئودی A6 آوانته فراوری شده و یکی کراس اور نسبتا پرقدرت محسوب می گردد.

کوپرا یکی از برند های زیر مجموعه شرکت اسپانیایی سیات است که تنها خودرو های طرح شاسی بلند فراوری می نماید. البته خود سیات عضو گروه خودروسازی فولکس واگن است. کوپرا در سال 2019 از یک طرح مفهومی بسیار جذاب و چشم نواز با نام تاواسکان رونمایی کرد که شاید در آینده به نقطه قوت این برند در بازار تبدیل گردد. از ظاهر جسورانه تا پیشرانه تمام الکتریکی این مدل، نشان دهنده آن است که کوپرا قدم های روبه جلویی برداشته و احتملا در آینده اخبار بیشتری از این برند می شنویم. اطلاعات فنی این خودرو منتشر نشده است.

حرف تی در نام این طرح مفهومی به مدل هیوندای توسکان ارتباط دارد، درواقع این طرح مفهومی دید هیوندای از مدل های آینده این شرکت را نشان می دهد. هیوندای اعلام نموده بود که نسخه بعدی توسکان در اواخر سال 2020 عرضه می گردد، با معرفی این طرح مفهومی محتمل است تا هیوندای توسکان بعدی، همین طرح مفهومی ویژن تی باشد. تعداد زیادی از معینات ظاهری این طرح مفهومی مانند چراغ ها و شکل جلوپنجره به مدل خودرو توسکان شباهت دارد.

شاید در ابتدا با دیدن این طرح مفهومی به یاد فیلم های علمی تخیلی از سفر انسان به مریخ یا سیارات دیگر بیفتید. اما هیوندای Elevate یک طرح واقعی است که می تواند از تمامی نقاط سخت و صعب العبور گذر کند و حتی از کوه بالا رود. این خودرو در دو حالت سیستم تعلیق فعال و انفعالی حرکت می نماید. در حالت انفعالی، مانند هر خودرو دیگری، اتاق بر روی چهار چرخ خود سوار است و مانند یک کوپه به راستا ادامه می دهد. اما در حالت تعلیق فعال، بازو های مکانیکی مانند یک حیوان چهارپا کشیده شده و قابلیت حرکت در مناطق سخت را به خودرو می دهند. همچنین در حالت تعلیق فعال، خودرو به دو روش حیوانات پستاندار یا خزنده حرکت می نماید که هر کدام برای عبور از راستا های خاص طراحی شده اند. این طرح مفهومی خیلی منحصر به فرد است و به نظر نمی رسد به این زودی ها شاهد فراوری انبوه آن باشیم.

نماینده لاکچری مرسدس بنز در بازار خودرو های الکتریکی هنوز معرفی نشده، اما خودرویی مانند طرح مفهومی ویژن EQS خواهد بود. یک خودرو با ویژگی های لوکس و بالارده و قدرت بالا که به صورت تمام الکتریکی برای رقابت با تسلا مدل S و آئودی e-tron GT وارد بازار خواهد شد. مرسدس برای فراوری خودرو تمام الکتریکی لاکچری خود از یک معماری جدید استفاده نموده و در مدل EQS به نمایش گذاشته است. در این طرح مفهومی بیش از هر چیزی، چرخ های بزرگی که تا سطح بالایی کاپوت کشیده شده، طراحی دو رنگ چراغ های یکپارچه و طراحی داخل اتاق لاکچری جلب توجه می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 710

به "نگاهی به برترین طرح های مفهومی معرفی شده در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به برترین طرح های مفهومی معرفی شده در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید