نمره منفی برای سوال های سخت کنکور سال جاری اعمال نمی گردد

به گزارش تور هند ارزان، رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نمره منفی برای سوال های سخت کنکور سراسری 1400 اعمال نمی گردد.

نمره منفی برای سوال های سخت کنکور سال جاری اعمال نمی گردد

به گزارش ایرنا، ابراهیم خدایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران درباره سوال های سخت کنکور سراسری سال جاری گفت: همه نظرات بازیگران کنکور سراسری اعم از آموزش و پرورش، داوطلبان و موسساتی که در این زمینه فعالیت داشتند، اخذ شد.

وی اضافه کرد: در این کنکور، درس ریاضی نسبت به سال گذشته سخت تر بود و بر اساس نامه رسمی وزارت آموزش و پرورش، چند ایراد گرفته شد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور شرح داد: نخست اینکه خارج از کتاب درسی بود که تعداد این سوال ها کم بود، بعلاوه سه سوال را خارج از کتاب مطرح نموده بودند؛ علاوه بر این یک سری از سوال ها از قسمت های منابع حذف شده اعلام شد.

خدایی بعلاوه گفت: بعضی سوالات خارج از اهداف آزمون مطرح شده بود. از نظر تفاوت ماهیت آزمون ها، منابع ما کتاب های درسی است.

وی تاکید نمود: تمام این سوال ها به دقت آنالیز شد و تجزیه وتحلیل این سوال ها ادامه دارد. اگر به نتیجه برسیم بعضی سوال ها را حذف می کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: نمره منفی سوال های سخت ریاضی که جواب غلط داشته باشد، لحاظ نمی گردد.

خدایی بعلاوه گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به نفع داوطلبان تصمیم گیری می نماید، اگر به این نتیجه برسیم که یک سری از سوالات خارج از کتاب بوده، حذف می کنیم.

وی اضافه کرد: داوطلبان کنکور با دریافت کارنامه مشاهده می نمایند که به نفع آن ها تصمیم گرفته شده است. سال گذشته داوطلبی با نمره 60 تراز 10 هزار گرفت، اما سال جاری با نمره 50 این تراز را می گیرد.

معاون وزیر علوم تاکید نمود: سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گرفته بعضی سوالات با تاثیر مثبت اعمال گردد. در این میان یک یا 2 سوال فاقد جواب بود که آن سوال حذف شد.

خدایی گفت: داوطلب در جلسه کنکور وقت گذاشته است و نباید این حق ضایع گردد؛ بنابراین نمره مثبت برای پاسخ های درست مثل همواره اعمال می گردد، اما برای سوال های فاقد جواب و سوال های دارای جواب غلط در درس ریاضی نمره منفی اعمال نمی گردد.

کنکور سراسری 1400 روز های 9 تا 12 تیرماه سال جاری با رقابت بیش از یک میلیون و 194 هزار داوطلب برگزار گردید.

بعد از برگزاری کنکور 1400 تعداد زیادی از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی نسبت به سختی سوال های درس ریاضی این آزمون به سازمان سنجش اعتراض کردند.

بعلاوه 25 نفر از مولفان کتاب درسی، آنالیز مشروح سوالات درس ریاضی کنکور سراسری 1400 در گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی را منتشر کردند که براساس آن اعلام کردند که 40 درصد سوالات گروه علوم ریاضی، 44 درصد سوالات گروه علوم تجربی و 30 درصد سوالات گروه علوم انسانی اشتباه، خارج از محتوا و اهداف کتاب درسی بوده است.

نتیجه اولیه کنکور سراسری 1400 قرار است تا دوشنبه هفته آینده 11 مردادماه اعلام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1844

به "نمره منفی برای سوال های سخت کنکور سال جاری اعمال نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمره منفی برای سوال های سخت کنکور سال جاری اعمال نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید