معرفی 70 رقم بذر اصلاح شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/لرستان معاون پژوهشی، فناوری و انتقال یافته های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، گفت: تا به امروز 70 رقم محصول زراعی و باغی مانند گندم، جو، عدس، ذرت، نخود، کلزا، گلِ رنگ و... توسط این مرکز معرفی و در اختیار بهره برداران قرار داده شده است.

معرفی 70 رقم بذر اصلاح شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان

طهماسب حسین پور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه حدود 200 طرح و پروژه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان انجام می گردد.

وی ادامه داد: دست آوردهای مهمی در نتیجه این تحقیقات به دست می آید که منتج به مقالات ISI بین المللی و علمی و پژوهشی می گردد و یا ملموس است مانند رقم جدیدی از بذرها که معرفی نموده و در اختیار بهره برداران قرار می دهیم.

حسین پور تأکید کرد: تا به امروز 70 رقم محصول زراعی و باغی مانند گندم، جو، عدس، ذرت، نخود، کلزا، گلِ رنگ و... توسط این مرکز معرفی و در اختیار بهره برداران قرار داده شده است.

معاون پژوهشی، فناوری و انتقال یافته های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان کوهدشت 90 درصد ارازی زیر کشت ارقام معرفی شده از طرف ما رفته است و در دیگر شهرستان استقبال کم بوده اما به صورت میانگین در استان نیز بالای 70 درصد ارازی زیر کشت ارقام اصلاح شده رفته اند.

وی ادامه داد: استفاده از بذرای اصلاح شده در فراوری نقش داشته و باعث افزایش فراوری و عملکرد محصولات می گردد.

حسین پور ادامه داد: ارقام معرفی شده توسط این مرکز پتانسیل فراوری بالا داشته، متحمل تنش هایی مانند آفات، سرما و گرما و ... هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1771

به "معرفی 70 رقم بذر اصلاح شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 70 رقم بذر اصلاح شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید