مرسدس بنز از نمایشگر عریض و هوشمند داشبورد خودرو رونمایی کرد

به گزارش تور هند ارزان، به نظر می رسد که عصر خودروهای آینده چندان دور نیست و رونمایی مرسدس بنز از داشبورد سراسری با نمایشگر لمسی را می توان نشانه ای از نگاه متفاوت خودروسازها به نسل بعدی تعامل سرنشینان با خودرو دانست.

مرسدس بنز از نمایشگر عریض و هوشمند داشبورد خودرو رونمایی کرد

پیش از آغاز نمایشگاه CES 2021 که سال جاری با توجه به همه گیری کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد، مرسدس بنز از یک فناوری تازه رونمایی نموده است. این هایپراسکرین یک نمایشگر لمسی 56 اینچی منحنی است که تقریبا سراسر عرض داشبورد خودرو را پوشش می دهد و به زودی برای نخستین بار در سدان الکتریکی EQS بنز که اواخر سال 2021 عرضه می گردد، ارائه می گردد.

این ابرنمایشگر (Hyperscreen) مجهز به صفحه OLED و نرم افزار MBUX به عنوان رابط کاربری مرسدس بنز است که با کنترل صدا همراه است و رفتار راننده را یاد می گیرد و با آن سازگار می گردد. به عبارت دیگر هایپراسکرین بنز که یک گزینه اختیاری برای وسایل نقلیه الکتریکی آینده این شرکت است، مانند یک دستیار دیجیتالی با استفاده از هوش مصنوعی پیشنهادهایی را برای عملنمودهای خودرو و سرگرمی ارائه می دهد.

سجاد خان (Sajjad Khan) مدیرعامل مرسدس بنز AG در این زمینه تأکید کرد: این ویژگی بر اساس احتیاج مشتری است. تا هفت نمایه را می توان به این سیستم اضافه نمود که هر کدام دارای تنظیمات سفارشی خاص خود هستند. اما تنها راننده نیست که از این نمایشگر گسترده استفاده می نماید؛ بلکه سرنشین جلو هم گزینه های خود را برای کنترل موسیقی، دمای خودرو و غیره خواهد داشت. اگر جایگاه خالی باشد، این بخش یک نمایشگر تزئینی می گردد که ستاره های متحرک را نمایش می دهد. همچنین به گفته بنز، گزینه های سرگرمی در نمایشگر مسافر، فقط در صورت مجاز بودن طبق قوانین کشور مورد استفاده، وجود خواهد داشت.

خان در بیانیه مطبوعاتی گفت: MBUX Hyperscreen هم مغز و هم سیستم عصبی خودرو است. این فناوری به طور پیوسته مشتری را بهتر می شناسد و پیش از آنکه سرنشین حتی مجبور به کلیک یا پیمایش در بخش های گوناگون باشد، پیشنهادهای اطلاعاتی، سرگرمی و عملنمودهای شخصی را ارائه می دهد.

مرسدس بنز این ویژگی دیداری را لایه صفر (Zero Layer) می نامد. خان در شرح این نام گذاری گفت که قبل از کلیک روی هر چیزی، ماشین ویژگی هایی را پیشنهاد می نماید. بنابراین اگر همواره صبح آغاز هفته، خودرو را گرم می کنید یا در یک ساعت تعیین از درون خودرو با بهترین دوست خود تماس می گیرید، سیستم کنترل آب وهوا آغاز به گرم کردن خودرو می نماید و نماد تلفنی که شماره دوست شما همراه آن است، برای تماس هفتگی روی نمایشگر ظاهر می گردد.

به گفته مدیرعامل مرسدس بنز AG این ویژگی برخلاف باز کردن برنامه ها در گوشی های هوشمند است. وی اضافه نمود: در گوشی ها شما بر روی یک آیکون کلیک می کنید و در برنامه گم می شوید. اما لایه صفر، برنامه را به سمت شما می آورد و در هنگام رانندگی مجبور نیستید روی آن کلیک کنید.

در حالی که لایه صفر از یک ظاهر آبی و نارنجی بهره می برد، دارای غنای رنگی نمایشگر است، به رنگ سیاه عمق می بخشد و هنگام مشاهده از زاویه های گوناگون، کنتراست را افزایش می دهد. سراسر نمایشگر از سیلیکات آلومینیوم ضدخش ساخته شده و دارای 12 محرک برای عملنمودهای لمسی به وسیله ارتعاش است. این نمایشگر همچنین برای تمیز کردن آسان تر و جلوگیری از بازتاب نور با لایه مخصوصی پوشش داده شده است. دریچه های سیستم تهویه خودرو هم به صورت واقعی و غیردیجیتال روی آن نصب می گردد.

یک پردازنده هشت هسته ای به همراه 24 گیگابایت رم این نمایشگر لمسی را پشتیبانی می نمایند و همچنین یک دوربین چندمنظوره و حسگر نور برای تجزیه وتحلیل عناصری مانند روشنایی صفحه درنظر گرفته شده است. خان اطمینان داد که این هایپراسکرین دامنه باتری و میزان انرژی مورد احتیاج برای رسیدن به مقصد را درنظر می گیرد تا موجب خالی شدن باتری خودرو نگردد.

هایپراسکرین قرار است برای اولین بار در خودروی الکتریکی EQS مرسدس بنز که از اواخر 2021 وارد بازار خواهد شد، ارائه گردد. در اواخر این ماه نیز قرار است خودروی شاسی بلند الکتریکی EQA به طور رسمی معرفی گردد.

  • معرفی مرسدس بنز ویژن AVTR، خودرویی عجیب برای دنیای آینده

عکس ها: نمایشگر عریض لایه صفر مرسدس بنز با هوش مصنوعی

Credit: Mercedes-Benz

منبع: Mashable

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1522

به "مرسدس بنز از نمایشگر عریض و هوشمند داشبورد خودرو رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز از نمایشگر عریض و هوشمند داشبورد خودرو رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید