قیمت موز در بازار تهران به 45000 تومان رسید!

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار افزود موز هندی از 30 تا 35 هزار تومان و موز اکوادور 38 هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می رسد.

قیمت موز در بازار تهران به 45000 تومان رسید!

دارایی نژاد همچنین یخ زدگی را علت گرانی سبزی دانست و گفت: با توجه به سرما و یخ زدگی اخیر و اتمام سبزی دوره شهری، قیمت با نوساناتی در بازار روبه رو شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، قیمت هر کیلو موز در بازار تهران به 45 هزار تومان رسیده است، حدود یکماه پیش هم قیمت موز در بازار به کیلویی 50 هزار تومان رسیده بود که دلیل آن ممنوعیت ثبت سفارش جدید واردات موز بود پس از آن اعلام شد واردات موز به ازای صادرات موز منعی ندارد و قیمت به زیر 30 هزار تومان کاهش یافته بود که دوباره جهت افزایشی را پیدا کرده است.

موز بومی محصول کشور ما نیست و چندین دهه است واردات موز انجام می شود و با قیمت های سرسام آور به مصرف کنندگان فروخته می شود اگرچه آن زمان نیاز به واردات هم نبود اما اکنون به یک نیاز ضروری برای خانواده ها تبدیل شده به طوری که وزارت جهاد برنامه ریزی کلانی کرده که در جنوب کشور اقدام به کشت این محصول کند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1567

به "قیمت موز در بازار تهران به 45000 تومان رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت موز در بازار تهران به 45000 تومان رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید