تور استرالیا: قهرمانی نادال در تنیس اوپن استرالیا؛ تاریخ سازی به سبک ماتادور

به گزارش تور هند ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- رافائل نادال با شکست دنیل مدودف فاتح مسابقات تنیس اوپن استرالیا شد.

تور استرالیا: قهرمانی نادال در تنیس اوپن استرالیا؛ تاریخ سازی به سبک ماتادور

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، نادال پیروز به شکست دنیل مدودف شد. در فینال رقابت های تنیس اوپن استرالیا و در استادیوم راد لیور آرنا، رافائل نادال اسپانیایی به مصاف دنیل مدودف رفت. در یک مسابقه تماشایی که بیش از 5 ساعت به طول انجامید، در نهایت این رافائل نادال بود که پیروز شد با نتیجه 3-2 در مجموع ست ها پیروز شود.

بازی با نمایش فوق العاده دنیل مدودف آغاز شد و این تنیسور روس بود که با عملکرد درخشان خود با تکیه بر سرویس های ویرانگرش توانست رافائل نادال را در این ست با نتیجه 6-2 شکست دهد. هیجان بازی در پی شکست نادال در این ست افزایش یافت. نادال تمام کوشش خود را به کار بست تا پیروز ست دوم شود و در میانه این ست بود که پیروز به بریک مدودف شد و بارها کار به جایی رسید که او تنها یک امتیاز تا پیروز ست نهاده شد اما نمایش خارق العاده مدودف و بریک به موقع او و در ادامه تمرکز بالای این تنیسور روس در تای بریک، باعث شد تا او برای دومین ست پیاپی نادال را شکست دهد تا ماتادور در آستانه شکست این مسابقه مهم قرار بگیرد.

ست سوم زمان بازگشت نادال به مسابقه بود. ماتادور به موقع پیروز به بریک مدودف شد و از اندوخته خود به خوبی محافظت کرد تا در این بتواند با حساب 6-4 برنده شود. رافا که روحیه خود را به خوبی باز یافته بود در ست چهارم نیز پیروز شد. ست چهارم شاهد یک بازی تماشایی بودیم جایی که هر دو طرف نمی خواستند بازنده شوند و مدام همدیگر را بریک کردند اما در نهایت روی بعضی اشتباهات مدودف و عملکرد درخشان نادال، این تنیسور اسپانیایی پیروز شد 6-4 پیروز شود تا کار برای معین برنده مسابقه به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم این مسابقه جایی بود که معین می کرد فاتح این گرنداسلم چه نفری است. در آغاز کار هر دو طرف از سرویس های خود به خوبی استفاده کردند و امتیازهای لازم را کسب کردند اما باز هم بریک به موقع نادال او را پیشتاز بازی کرد. مدودف در ادامه کار پیروز شد از سرو خود استفاده کند و نتیجه 5-4 شد و سرویس در اختیار رافائل نادال نهاده شد تا او فقط 4 امتیاز تا رسیدن به بیست و یکمین گرنداسلم خود فاصله داشته باشد. نادال خوب آغاز کرد و 30-0 پیش افتاد اما به یکباره همه چیز فرو ریخت و دبل فالت نادال کار او را سخت کرد و مدودف برگشت به بازی و توانست نادال را بریک کند تا نتیجه درست پنجم، 5-5 شود.

در حالی که دو طرف شانس های خوب خود را از دست داده بودند، ذهنیت بالای نادال و سرویس های ویران کننده او باعث شد تا 6-5 پیش بیفتد و یک بریک بی نظیر دیگر را به ثبت برساند. در راند پایانی نیز نادال حواس خود را جمع کرد تا با نتیجه 7-5 پیروز ست پنجم و در نهایت برنده بازی و قهرمان گرنداسلم استرالیا 2022 شود.

بدین ترتیب رافائل نادال پیروز به کسب بیست و یکمین گرنداسلم دوران حرفه ای خود شد، گرنداسلم استرالیا او را از راجر فدرر و نواک جوکوویچ جدا کرد و او اکنون به تنهایی رکورددار قهرمانی در مسابقات گرنداسلم است. بعلاوه این برای دومین بار است که نادال قهرمان مسابقات تنیس آزاد استرالیا می شود. آخرین قهرمانی نادال در مسابقات استرالیا به سال 2009 باز می شود.

به همین مناسبت، اینستاگرام رسمی باشگاه رئال مادرید با انتشار تصویری از رافائل نادال که طرفدار پر و پا قرص این تیم هم محسوب می شود، نوشت: رافا نادال، به خاطر پیروزی بزرگ در گرنداسلم استرالیا و بیست و یکمین قهرمانی در تاریخ این رقابت ها به تو تبریک می گوییم. ما افتخار می کنیم که یک مادریدیستا و عضو افتخاری باشگاه رئال مادرید، یک اسطوره ورزشی و برترین تنیسور تاریخ است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2036

به "تور استرالیا: قهرمانی نادال در تنیس اوپن استرالیا؛ تاریخ سازی به سبک ماتادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: قهرمانی نادال در تنیس اوپن استرالیا؛ تاریخ سازی به سبک ماتادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید