قلعه والی ایلام مرمت و بازسازی می گردد

به گزارش تور هند ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از مرمت و بازسازی قلعه والی توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل اطلاع داد.

قلعه والی ایلام مرمت و بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 17 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اختصاص اعتبار ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده اند، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل انجام می گردد.

او اضافه نمود: عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی (موزه مردم شناسی) شهر ایلام انجام می گردد، شامل تعمیرات موضعی بخش های آسیب دیده معماری بنا، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت بام، سفیدکاری، نازک کاری، رنگ آمیزی در و پنجره و ... است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام توضیح داد: قلعه والی یکی از مهم ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

او اضافه نمود: قلعه والی در زمینی به مساحت 4687 مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت 1792 مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

شنبه زاده گفت: بنای قلعه والی به شماره 1798 در تاریخ 76/9/3 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1025

به "قلعه والی ایلام مرمت و بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه والی ایلام مرمت و بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید