قرنطینه ووهان از ابتلای 700000 نفر در چین به کرونا جلوگیری نموده است

به گزارش تور هند ارزان، یک آنالیز جدید نشان می دهد اقدامات کنترلی گسترده چین در اوائل شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان ممکن است از عفونت صدها هزار نفر جلوگیری نموده باشد.

قرنطینه ووهان از ابتلای 700000 نفر در چین به کرونا جلوگیری نموده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش هلث دی نیوز پژوهشگران حرکات مردم شهر ووهان (کانون شیوع اولیه ویروس کرونا)، انواع و زمان بندی اقدامات کنترلی در چین و میزان گزارش موارد کووید-19 را در هر روز در هر شهر این کشور آنالیز کردند.

نتیجه آنالیز این بود که کنترل هایی که چین در 50 روز اول شیوع کووید-19 اجزا کرد ممکن است انتشار ویروس به شهرهای دیگر چین چندین روز به تاخیر انداخته و در نهایت مانع بیش از 700000 عفونت در سراسر این کشور شده باشد.

این پژوهشگران می گویند یافته هایشان که در ژورنال ساینس منتشر شده است- می تواند برای کشورهایی که هنوز در مراحل اولیه شیوع کووید-19 هستند، مفید باشد.

کریستوفر دای، پژوهشگر مدعو دانشگاه آکسفورد در بریتانیا و یکی نویسندگان مقاله این آنالیز می گوید: شمار موارد ثابت شده بیماری در چین تا روز پنجاهم همه گیری (19 فوریه) حدود 30000 مورد بود

او اضافه کرد:آنالیز ما نشان می دهد که بدون اجرای ممنوعیت مسافرت از ووهان و پاسخ اضطراری ملی در چین تا آن موقع ممکن بود بیش از 700000 مرد بیماری در خارج ار شهر ووهان در این کشور رخ دهد. به نظر می رسد اقدامات کنترلی در چین - با پیشگیری از تماس میان افراد آلوده به ویروس و افراد حساس به آن- زنجیره سرایت ویروس را شکسته باشد.

هوایو تیان، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه Beijing Normal و یکی از دیگر از نویسندگان مقاله می گوید کند کردن انتشار ویروس از ووهان به شهرهای دیگر زمان اضافی در اختیار مقامات قرار داد که آماده ورود کووید-19 در بیش از 130 شهر دیگر شوند.

این شهرها اقداماتی مانند ممنوع کردن گردهمایی های عمومی، بستن مراکز سرگرمی و تفریحی و تعطیل کردن وسائل حمل و نقل عمومی را انجام دادند. در نتیجه به گفته این پژوهشگران، شمار موارد گزارش شده عفونت با کروناویروس در هفته اول شیوع 33 درصد کمتر از شهرهایی بود که این اقدامات را انجام نداده بودند.

این پژوهشگران برای آنالیز شان از یک یک ابزار ردیابی رایج استفاده کردند- داده های جابه جایی در تلفن های همراه.

اوتار بیورنستاد، استاد زیست شناسی در کالج استیت در پنسیلوانیا، یکی دیگر از این پژوهشگران می گوید: از آنجایی که مدت زمانی که ما آنالیز کردیم، شامل تعطیلات جشنواره بهاری و سال نوی قمری چین بود، توانستیم الگوهای مسافرت به درون ووهان و خروج از آن در حین شیوع بیماری را بر اساس داده های تلفن همراه با دو جشنواره بهاری قبلی مقایسه کنیم.

به گفته او، این مقایسه نشاندهنده کاهش فوق العاده در حرکت مردم به دنبال ممنوعیت مسافرت بود.

آلبوم| خاتمه قرنطینه ووهان: گشودن درها به دنیا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1042

به "قرنطینه ووهان از ابتلای 700000 نفر در چین به کرونا جلوگیری نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه ووهان از ابتلای 700000 نفر در چین به کرونا جلوگیری نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید