فعالیت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تا خاتمه سال به صورت الکترونیکی برگزار می گردد

به گزارش تور هند ارزان، معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس نحوه ادامه فعالیت های آموزشی و برگزاری غیرحضوری کلاس ها به صورت الکترونیکی تا انتها سال 1398 را در قالب یک اطلاعیه تشریح کرد.

فعالیت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تا خاتمه سال به صورت الکترونیکی برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، معاونت آموزشی دانشگاه نحوه ادامه فعالیت های آموزشی و برگزاری غیرحضوری کلاس ها به صورت الکترونیکی تا سرانجام سال 1398 را در قالب یک اطلاعیه تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار عموم دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه می رساند؛ پیرو اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تعطیلی کلاس های آموزشی بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، جلسه فوق العاده معاونت آموزشی با حضور رییس دانشگاه تشکیل و پس از بحث و گفتگو مقرر شد؛ کلاس های دروس نظری دانشگاه تربیت مدرس در نیمسال دوم 99-1398 تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری و با بهره گیری از خدمات الکترونیکی برگزار گردد و فعالیت های جاری آموزش در سطح گروه ها و دانشکده ها طبق تقویم دانشگاهی ادامه یابد.

بر این اساس، اهتمام ویژه به نکات مطرح شده در این اطلاعیه و اقدام فوری از سوی اعضای هیأت علمی و مدیران گروه های آموزشی پس از هماهنگی با معاونین آموزشی دانشکده ها الزامی است.

به منظور بهره گیری اعضای محترم هیات علمی از خدمات الکترونیکی دو گزینه انتخابی استفاده از فضای درسی اختصاصی در سامانه یادگیری الکترونیکی (LMS) برای ارائه محتویات و همچنین خدمات آموزشی وبرگزاری کلاس آنلاین به وسیله نرم افزار وب کنفرانس Adobe connect پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی کلیه اعضای هیات علمی که پیش از این پیروز به ثبت فضای درسی اختصاصی نیمسال جاری خود در LMS شده اند، لازم است در اسرع وقت ضمن بازنگری در محتوای آموزشی فراوری شده و با هماهنگی و اطلاع رسانی به دانشجویان هر درس نسبت به بارگذاری اطلاعات (فایل، صوت، تصویر یا فیلم و منابع یاری آموزشی) اقدام کنند.

آن عده از اعضای هیأت علمی که صرفا برای ارائه دروس نظری مقطع دکتری (PhD) با حداکثر تعداد 7 دانشجو احتیاج به برگزاری آنلاین کلاس خود وفق برنامه هفتگی نیمسال دوم گروه آموزشی را دارند، لازم است ضمن اعلام درخواست خود، نسبت به برگزاری این کلاس ها اقدام کنند. برگزاری این کلاس ها به وسیله نرم افزار Adobeconnect امکانپذیر خواهد شد.

لازم به ذکر است اعضای هیات علمی که برای اولین بار مایل به استفاده از LMS هستند و نیز اعضای هیأت علمی که تمایل به استفاده از نرم افزار Adobeconnect را دارند می توانند نسبت به ثبت درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی به وسیله نشانی https://oc.modares.ac.ir اقدام کنند.

آن عده از اعضای هیأت علمی که پیروز به برگزاری منظم کلاس های نظری خود با استفاده از خدمات الکترونیکی تا قبل از سرانجام سال 1398 نشوند، لازم است برنامه کلاس های جبرانی خود را به صورت فشرده و در چند نوبت در هر هفته در فاصله زمانی فروردین و اردیبهشت سال 1399 تنظیم و ارائه کنند، به گونه ای که تعداد جلسات کلاس ها در نیمسال تحصیلی وفق ضوابط به طور کامل برگزار گردد.

شایان ذکر است اعضای هیات علمی برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست استفاده از خدمات الکترونیک و نیز دریافت راهنمای آموزشی می توانند به نشانی https://oc.modares.ac.ir مراجعه کنند.

در مورد استفاده از سایر زیرساخت های پیشنهادی برای ارائه دروس نظری بصورت مجازی پس از دریافت پیشنهاد ها و انجام آنالیز های کارشناسی، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

اعضای هیات علمی می توانند از دهم اسفندماه برای طرح پرسش و برطرف مسائل احتمالی خود با کارشناسان پشتیبان در دفتر آموزش های آزاد دانشگاه به وسیله شماره های تماس 82883013، 82883052 و 82883099، ایمیل [email protected] و یا ارسال درخواست مستقیم به وسیله چارگون به مدیر دفتر آموزش های آزاد دانشگاه تماس حاصل کنند. در صورت استمرار برگزاری کلاس ها بصورت مجازی تا سرانجام ترم جاری، مشوق مناسبی برای اساتید عامل به آموزش مجازی پیش بینی شده است.

نحوه برگزاری واحد های عملی دروس، متعاقبا و پس از آنالیز های لازم در ابتدای سال 1399 اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است با توجه به شرایط حساس کنونی، اعضای هیأت علمی و گروه های آموزشی لازم است ضمن اطلاع رسانی دقیق در مورد زمان و نحوه ارائه دروس نظری و انجام تکالیف، حتی الامکان با انعطاف و مدارا با دانشجویان رفتار کنند.

لازم به ذکر است این اطلاعیه صرفا به منظور ارائه دروس نظری تا سرانجام سال 1398 صادر شده است. در صورت لزوم تداوم برگزاری کلاس های نظری تا سرانجام نیمسال جاری، اطلاعیه تکمیلی در ابتدای سال 1399 منتشر خواهد شد.

همچنین به منظور آشنایی بیشتر اعضای هیات علمی با سیستم آموزش مجازی و طرح مسائل احتمالی، در روز شنبه دهم اسفندماه کارگاه آموزشی حضوری (در ساعت 10 صبح و تکرار آن در ساعت 14) در محل سالن شورای آموزشی واقع در طبقه 4 ساختمان معاونت آموزشی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 932

به "فعالیت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تا خاتمه سال به صورت الکترونیکی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تا خاتمه سال به صورت الکترونیکی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید