مدارس کره جنوبی حضوری شد

به گزارش تور هند ارزان، برای اولین بار از زمان آغاز نبرد با کرونا در کره جنوبی از اوایل سال 2020 میلادی، همه مدارس این کشور روز دوشنبه کلاس های حضوری کامل را از سر گرفتند.

مدارس کره جنوبی حضوری شد

در کشور کره جنوبی به عنوان اولین کشور بعد از چین که با شیوع گسترده ویروس کرونا رو به رو شد، مدارس این کشور شاهد مراحل مختلفی از تعطیلی، آموزش از راه دور و ترتیبات ترکیبی در این زمینه ها بود.

آزمایش (تست) گسترده کرونا، ردگیری دقیق تماس ها و اپلیکیشن های ردگیری به کره جنوبی اجازه داده است که توسعه ویروس را بدون تعطیلی های گسترده مانند سایر کشورها محدود نماید. اما با این حال کوشش های گذشته برای گشایش کامل مدارس به دلیل موج های تازه بیماری پیروز نبوده است.

بازگشایی کامل مدارس در کره جنوبی بخشی از طرح این کشور برای زندگی با کووید-19 است که ماه گذشته بعد از تحقق هدف مورد نظر درباره واکسیناسیون در دستور کار نهاده شد. در مجموع 78.8 درصد از مردم این کشور واکسینه شده اند، هر چند این رقم در خصوص افراد بین 12 تا 17 سال به 12.8 درصد کاهش می یابد.

هر چند کره جنوبی با افزایش مقدار واکسیناسیون تدابیر فاصله گذاری اجتماعی را کاهش داده، اما این کشور همچنان درگیر شمار بالای ابتلای روزانه است که شمار موارد بیماری شدید هم بی سابقه است.

این کشور تا روز یکشنبه 2 هزار و 827 مورد تازه کووید-19 گزارش داد در حالی که هفته گذشته نیز نرخ ابتلای روزانه در حدود 3 هزار نفر بود.

مساله نگران کننده برای مقامات بهداشتی این کشور افزایش موارد جدی بیماری نیازمند بستری در بیمارستان می باشد که در حدود بالای 500 نفر به جای مانده است.

بنا بر این گزارش، در صورتی که شرایط ایجاب نماید همچنان این امکان وجود دارد که فعالیت مدارس به شکل آموزش از راه دور یا ترتیبات ترکیبی بازگردد. تدابیری مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری همچنان مورد تاکید است.

وزیر آموزش کره جنوبی روز دوشنبه در جریان بازدیدی از یک مدرسه ابتدایی با بیان اینکه نگرانی های زیادی باقی است، اضافه کرد: در حالی که شمار موارد ابتلا افزایش یافته است از والدین و اعضای خانواده ها می خواهیم که توجه بیشتری به تدابیر پیشگیری داشته باشند.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1991

به "مدارس کره جنوبی حضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس کره جنوبی حضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید